Fuge mellem trægulv og fliser

Hej LDS,

Jeg har netop lagt fliser (travertin) i mit køkken som er åben forbindelse til stue. I min stue skal jeg snart ligge noget 14 mm lamelplank (klik) som normalt ligges flydende.

Da vil gerne have en pænest mulig fuge (4-5 mm) mellem trægulv og fliser, planlægger jeg en elastisk fuge i samme farve som den mellem fliserne.

Spørgsmålet er så hvor meget jeg kan forvente at sådan et flydende gulv bevæger sig?

Det skal hermed siges at det er langs langsiden på gulvet at fugen skal ligges. og trægulvets bredde er ca. 4 m.

Jeg har også tænkt på at fæstne (lime) trægulvet langs køkkenet og så håbe at gulvet bevæger sig "den anden vej". Dermed får jeg en fast bredde på min fuge som evt. kan laves i samme materiale som de andre. Kan det lade sig gøre eller er der så krafterne så voldsomme at gulvet vil revne?

Alulister/trælister i overgangen er udelukket, da jeg vil have niveufri overgang.

Er der en anden løsning der er bedre og hvilken fuge vil I anbefale?

Vh Per

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min far har samme løsning med fuge i mellem køkkengulv (fliser) og flydende trægulv i stue (ca. 50m2 trægulv) både med fuge på langsiden af gulvbrædderne og langs enderne af gulvbrædderne. Det har ligget sådan i snart 10 år, uden problemer!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis