punto vil ikke starte

Hej jeg er så heldig, at eje en punto som har kørt fin ind til dags dato. I går kørte jeg over en lille bump og så vil den ikke køre længere. Det jeg har prøvet er, Jeg har tjekket benzinpumpen (to gang) med direkte strøm virker fint Derefter piller jeg lidt ved sikkerhedsrelæ, den der lukker ned hvis man køre galt, men da jeg begyndte at røre ved dobbeltrelæet ude i motorrummet snorede benzinpumpen igen. Men men det var kun en kort stund, bilen gik dø igen. Derfor køret jeg ud til en hugger og fik en anden dobbelrelæ -stadig ingen snorende fra bezinpumpe ( den kan selvfølge også være itu), men nu kommer der en tikkende lyd oppe under instrumentbrættet!! som ikke har været der før. Lyder som en relæ der slår fra og til!!

Bilens top køre fint med rundt, kan læse at der er nogen der mener det kunne være tandremmen!!

Jeg har givet den en snaps direkt ned i kaburatoren og bilve vil starte!!

Him hvad er det så der gør, at der bezinpumpen ikke køre?? Så hvordan kommer jeg videre her fra.
 mvh alte

 

 


<p>&#160;</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg fundet ud af hvad den tikkende lyd var, det var bare vinduesviskerne. kørte en gang med dem så var den lyd væk.

<p>&#160;</p>

Er der startspærre på bilen ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Havde samme problem med min Punto. Under den sorte dæksel der skjuler viskermotoren er der en sikringsboks med 2 sikringer, boksen har det med at irre så der ikke er forbindelse igennem, jeg fik skiftet boksen 2 gange, tredje gang klippede jeg ledningerne og smed boksen væk, satte 4 pladestik på, de passer lige nøjagtig med sikringerne og den har kørt lige siden. Hold styr på ledningerne så du ikke får dem forbyttet.

Veteranen, du har fat i noget af det rigtige, Jeg fik bilen til at starte ved at kortslutte kontakten "til når nogen køre gal Kontakten" og kørte fint på arbejde og hjem. En tur på 5 km ca. Da jeg så skulle ned i byen igen så ville den sku ikke igen!! Men da jeg så rode ved den sikring du snakker om så ville bilen godt køre igen. Den har fået noget sandpapir og noget w40, nu håber jeg så på det er det.
Det var bare pudsigt, at jeg fik den til at køre ved at kortslutte kontakten, men den må jo nok have dannet en lille gnist omkring sikringen da jeg gjorde dette. Hvis dette ikke virker så må jeg prøve det du siger.

Jeg står og gerne vil købe en anden bil, men som så mange andre vil de kun sælge til en der har cvr nr, er det ikke muligt at købe sådan en på en eller anden måde ??  Kender slet ikke reglerne omkring dette.
mvh.
alte


<p>&#160;</p>
Bilen køre stadig, så det var nok sikringen der ikke havde forbindelse,men tak for hjælpen og snakken omkrig dette emne.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis