Styrekarbel til Stiga

Jeg har en Stiga villa Marster hvor styrekarblet er sprunget  Hvor kan man finde et diagram hvordan det skal monteres og hvor er det biligst at købe såddan et. feks. Tyskland?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til. 

Så hut jeg hvisker er styrekablet et ganske almindelig stykke 4 mm stålwire. Et sådanne stykke kan du næsten helt sikkert købe i din lokale tømmerhandel. Du kan selvf. også købe et orginalt stykke til en højere pris. 

Personligt syntes jeg det er indlysende hvordan det skal sidde. Hvis du skal have undervisning i hvordan det skal monteres bør du nok købe det orginale og få en tegning udleveret samtidig.   

Pøj pøj med udskiftningen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har kun erfaring med dele til en Stiga Park, jeg ved ikke hvordan det ser ud til en Stiga Villa, men på Park modellen er det en stålwire med en knop på midten som skal bruges til at fiksere den på ratstammen. Derudover er der en gevindstang med fjeder i den anden ende til at justere stramningen, så på en Stiga Park kan man ikke bare bruge en 4mm stålwire.

Jeg har forsøgt at researche priser mange forskellige steder, men det er ikke lykkedes mig at finde det væsentligt billigere end den lokale Stiga forhandlers priser - desværre.

På en original styrewire til en Stiga Park er der et diagram over monteringen på æsken den kommer i, det skulle undre mig meget om det ikke er det samme på en Villa.

Hej

Din beskrivelse passer på en prik og jeg har opgivet at lave et karbel selv, så jeg har bestildt et karbel ved min lokale smed og prisen var billigere end på nettet, han skal have 400,00 kr. Men ellers tak for svarene.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis