Aquastop - hvor meget vand løber der igennem?

Jeg er igang med at fejlsøge på min Bosch opvaskemaskine (SGU49T02SK) som ikke lukker nok vand ind.

Efter en vandafbrydelse i ejendommen har maskinen været meget langsom til at tage vand ind. Der er tilsyneladende fuldt tryk på hanen før aquastoppet, men det er en betydelig mindre mængde der kommer ud efter stoppet - også selv om studsen er noget mindre. Det tager 5-6 minutter at fylde de 12 liter vand i maskinen, og inden da lyder påfyldningsalarmen et par gange. 

Kan jeg være sikker på, det er aquastoppet som er problemet? Og kan det bare sådan stå af efter en vandafbrydelse? Jeg har forsøgt mig med rensning af både filter på aquastoppet, trykkammer o. lign, men jeg har ikke lyst til at brænde for store summer af på reservedele, når det hurtigt kan svare sig at købe en ny, brugt opvasker.

På forhånd tak for svar

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej wheelass.

Og velkommen her på LDS

Der sidder også et lille filter bag på maskinen hvor slangen går ind i maskinen, har du renset det ?

Der sker ofte det når der lukkes for vandet på længere strenge, at der så løsnes kalk og andet skrammel i rørene, det ryger direkte ind i filtre og stopper disse.

Så fik jeg løst problemet med en afkalkning "vandbeholderen". Tilløbet i min model er uden filter, så vandet løber direkte op i beholderen, som åbenbart var så tilstoppet, at det tog meget lang tid at fylde den op.
Mvh Villads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis