HJÆLP har trukket en 4 leder kabel men skulle bruge 5.

Hej

Er ved at trække kabel til en varmvandsbeholder og kan nu se da jeg er færdig at det kun er en 4leder
Kan jeg trække en jord fra en anden dåse der ikke kommer Fra samme tavle?

 Hilsen

Henrik

Hej Er ved at trække kabel til en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja man undres!!!. Det er sjovt nok altid en trikker der skal tilslutte, men denne trikker vil åbenbart ikke rådgive om kabeltræk. Var jeg kommet ud til nævnte løsning var jeg stille og roligt smuttet igen, men vil tillade mig at stillespørgsmålstegn ved hvem der rent faktisk skal montere.....
harman ikke mere viden om emnet end spørgen udstiller, s kal man nok bare lade være med at pille i det....lds forum eller ej

hvad skal man med en 16 amp sikring hvis den kun bruger 5 amp, endvidere er det jo ikke sikkert at den nævnte vv må forsikres med 16 amp, hvad med koponenterne i vv interne ledninger tilledninger osv. I kan jo også prøve med en 5x16 mm2 hvis der skal overdrives

Skrevet af 0280 på 08-09-2014 21:03

hvad skal man med en 16 amp sikring hvis den kun bruger 5 amp, endvidere er det jo ikke sikkert at den nævnte vv må forsikres med 16 amp, hvad med koponenterne i vv interne ledninger tilledninger osv. I kan jo også prøve med en 5x16 mm2 hvis der skal overdrives

Den 16 A sikring, der hentydes til, er den sikring, som sidder den gruppe, hvor vandvarmeren skal tilsluttes. Dimentionen på den faste installation er bestemt af, hvilken sikring, der er i gruppen, og ikke af vandvarmerens optagne strøm. Så din argumentation med at overdrive ved at prøve med et stykke 5x16 mm2 viser bare, hvilket kendskab du har til dimentionering af installationer. Din kommentar med hensyn til interne ledninger o.s.v.,har intet med sammenhængen mellem gruppesikringer og den deraf følgende kabeldimention at gøre. Såfremt der er begrænsninger i forsikringen, vil det fremgå af installationsvejledningen, som normalt følger med vandvarmeren.

 

 

 


fase

Hvis du er fagmand burde du kunne tolke at jeg også er EL-installatør !

der har vist aldrig stået noget om at den skulle sættes til en gruppe med 16amp

Skrevet af 0280 på 09-09-2014 08:03

Hvis du er fagmand burde du kunne tolke at jeg også er EL-installatør !

der har vist aldrig stået noget om at den skulle sættes til en gruppe med 16amp

 

 Ja, jeg er fagmand, derimod synes jeg ikke, at det fremgår af nogen af dine indlæg i denne tråd at du er fagmand endsige installatør.

Du har ret i, at trådstarteren ikke har opgivet sikringstørrelsen på den gruppe, som vandvarmeren skal forsynes fra. Mit indlæg går alene på, at såfremt gruppen er forsynet med 16 A sikringer, skal kablet være 2,5 mm2.


fase
Annonce

Stor undren !

Nu har du fået banket ind i min knold at man ikke selv må lave den slags, og så rådgiver du en anden til hvad han skal gører.

Hvad er den af Fabrin

du bliver nok nok også så gammel en dag at du ikke gider hænge dig i den slags, der er jo rigeligt med arbejde, så jeg er kun glad når nogle selv gider laver idiot arbejdet.

Skrevet af 0280 på 09-09-2014 16:09

du bliver nok nok også så gammel en dag at du ikke gider hænge dig i den slags, der er jo rigeligt med arbejde, så jeg er kun glad når nogle selv gider laver idiot arbejdet.

HÆ HÆ jeg er jo også kun 63 år så tak fået, du må jo være mindst 90 år når du kan skrive sådan

 

 

 

kun 89

Hej

Jeg skal da lige love jeg fik sat gang i en diskussion

Troede sadan set at man i dette forum kunne stille et spørgsmål og få svar uden at man skal svines til. Og det er min mening og det behøver folk ikke at kommentere på.!

 

TIL INFO

Det jeg ville vide var hvad jeg kunne gøre så det var klar til mandag når elektrikeren kom, jeg har ikke begreb om hvordan jeg skulle koble en vv til, men trække et kabel kan jeg finde ud af, det er vel det nogen kalder idiot arbejde. 

Elektrikeren har koble vv til i det ene kabel jeg havde trukket til en ledig 16 amp gruppe, så nu er alt i den skønneste orden. 

 


 Hilsen

Henrik

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis