Fra passivt til aktivt aftræk/udsugning i badeværelse

Hejsa LDS'ere,
Vi er fornyligt gået fra lejlighed til hus - Yay! 
I vores nye hus, er der imidlertidigt kun passivt aftræk fra badeværelset, det vil jeg meget gerne have ændret til en eller anden form for aktiv udsugning, f.eks. en eldrevet udsuger. Der er etableret trækkanal (Se billede), så det ville jo være fint, at kunne "genbruge" kanalen...
Men... Hvordan griber jeg lige det an - Råd, tips og tricks modtages! 
/FF

Mvh. Familiefar

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb dig et par små ventilatorer så er den G barberet

Ved at lade dem køre samtidigt, sådan nogle små ventilatorer brugr ca. 35 w i timen så det er ikke der du får det store forbrug af el.

Skrevet af Håndværkeren på 07-09-2014 12:54

Ved at lade dem køre samtidigt, sådan nogle små ventilatorer brugr ca. 35 w i timen så det er ikke der du får det store forbrug af el.

Det lyder som et bud - Har du et link til den type ventilatorer, du omtaler? 

/FF

 

 


Mvh. Familiefar

Skrevet af Håndværkeren på 07-09-2014 19:27

Kig hos Onkel Harald       www.harald-nyborg.dk

Har kigget/læst rundt på nettet og bestilt den her: http://www.billigvvs.dk/Ventilation...78912.html

Jeg har set nærmere på det og hullerne på hver sin side af væggen er ikke forbundne, tilgengæld er selve kanalen lavet "mærkeligt". Her et nærbillede af hullet i badeværelset:

Og her er et, taget op langs røret og det ser nærmest ud som om man kigger direkte op på taget?

 


Mvh. Familiefar

Og så ender kanalen oppe på taget således

Så vidt jeg kan læse mig til, så skal sådan en aftrækskanal laves i glatte rør, så er lidt nervøs for "bare" at skure ventilatoren uden på den eksisterende konstruktion?


Mvh. Familiefar

Hvad er diameter på det sorte rør? Kan du ikke sætte en bøjning på det og så ud til ventilatoren?
F.eks http://www.harald-nyborg.dk/p4402/boejning-90-oe100-mm. Evt. bare et stykke flexslange og et par spændebånd.

Du skriver, at der ikke er forbindelse mellem hullerne på hver side af vægen. Hvor bliver det andet aftræk så af?

En alternativ måde at lave det på, kunne måske være at montere en kanalventilator inde i hullet, hvis der er plads, og så lade denne suge fra begge sider.

Tænker at de to små rør løber sammen længere oppe et sted... Men det er dælme ikke nemt at se...

Mvh. Familiefar

Så må du jo op på loftet og kigge efter, der kan sagtens monteres en kanal ventilator lige under den udvendige aftræks kanal.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis