Led spot - jordforbindelse

Hej

Jeg har netop købt nogle Nordlux Triton LED spots. I brugsanvisningen står der at Lampen har jordterminal og skal derfor tilsluttes installations gul/grønne ledning. Når jeg ser i lampens tilslutningsboks er det kun muligt at tilslutte henholdsvis L og N ledningerne.

Er der nogen der kan sige hvor jordforbindelsen skal tilsluttes ?

Spotsene skal bruges i et badeværelse.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skulle da være noget ganske nyt om lamper skulle jord forbinde.

Vrøvl håndværkeren!!! En ret stor del lamper kræver en jordforbindelse, det kommer da helt an på hvordan de er lavet, og hvad fabrikanten anviser.
i det konkrete tilfælde er det underligt at brugsforvirringen siger en ting, ogvirkeligheden en anden, de spots heg har monteret her hjemme er alle med jordklemme, er så heller ikke nordlux

En hurtig søgen på din ven google bringer dig ind på Nordlux hjemmeside, med alle info:

 

I denne står der: klasse II. Lampen er dobbeltisoleret og kræver derfor ikke tilslutning af installations jordledning. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej og tak for Jeres svar.

De spots jeg har købt er specificeret i en vejledning som følger med produktet og kan også ses på Nordlux hjemmeside.Og i denne står der, at spotsene skal tilsluttes jord. JEg kan bare ikke rigtigt forstå hvor denne jordforbindelse skal(løs forbindelse) forbindes. Er det på noget metalt  på spot'se eller hyr ?

Jeg har godt nok ikke set dette før. Hjælp !

Side3 står der at lampen er dobbelt isoleret, dvs ingen tilslutning til jord. Noget helt andet så er spotten i følge brugsforvoringen ikke til at sætte direkte i isoleringen, der skal bruges safebox eller lign. Og husk hvis der følger stik/ ledninger med kan du IKKE bare udeskifte disse med nogen længere da spot sættet er CE mærket med disse.
Annonce

Hej og tak for svar.

Har lige fundet ud af, at den Monteringsanvisning der følger med produktet er forskellig fra det som står på Nordlux's hjemmeside. Lidt mærkerligt, at et produkt først skal have jord og efterfølgende er  monteringsvejlendigen ændret til at nu er produktet lige pludselig dobbeltisoleret. Tro lige jeg tar en snak med Nordlux !

God week-end til alle.


 

Jeg vil altså helt generalt fraråde brug af de der nordlux spot, du er megetbedre tjent med at købe nogen der er i bedre kvalitet, er F-Hat godkendt og generalt bare mere færdige end de sæt man køber i byggemarkedet. Prøv at kigge på greenline, elgrossisten der er fine spot til fornuftige penge.
Hej Bai7200
Tak for feedback.
Tror jeg vil finde et andet produkt end Nordlux og returnere det jeg har købt. Det virker ikke særligt proff., at der er forskel på installations vejledninger. Det er i øvrigt ganske besværligt at få disse spots samlet.
Så tak for det. Ha' en fortsat god week-end.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis