Siemens Opvaskemaskine ikke nok vand / 1min tilbage fejl

Hej LDS'ere 

HJÆLP!! Håber I har løsningen, da min kone ikke er tilfreds med min indsats 

Jeg har en Siemens opvaskemaskine model SE65M350EU/70, som har den kendte 1 minuts fejl.

Har gjort følgende:

  • Udskiftet trykkammeret til en ny(Flow sensor / den plastik dims i siden af maskinen som tit kalker til og/eller bliver beskidt.
  • Har renset varmvæksleren (Den store flade plastik beholder i siden, der sad en del skidt i øverste højre hjørne.)
  • Har renset det korte rør som går fra trykkammeret til sumpen. (fyldt med snask)
  • Har renset de to filtere som sidder i Aqua stoppen.
  • Har køret maskinen med kalk fjerner et par gange.

Min observation er, at den kun fylder varmvæksleren op med meget lidt vand (ca. 1/8 af højden.)
Den pumper fint vandet ud ved start, starter programmet, men når der er 30 min tilbage kører pumpen i sumpen (fordi der ikke er nok vand) og den kommer derfor ikke videre.

Den kommer ikke videre pga. at varmelegemet ikke er dækket af nok vand.
Ved at hælde 2 liter vand ind i maskinen, gør den programmet færdigt.

Bonus info: Alt servicen er plettet med sæberester (kan smage det ikke er salt) og derfor regner jeg med at den ikke får nok vand ind, så der er for meget sæbe til for lidt vand.

Jeg har læst alle forums / service manualer / youtube / råd og har haft den skilt ad 3 gange nu 

Vil gerne have jeres råd nu 

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=siemens+dishwasher+1+minute

den hitter en del. Hvis det kniber med det engelske så er Google chrome en god ide til oversættelse.

Hvis du kikker på vandbeholderen, fyldes det så helt under opfyldning. Mit var stoppet af kalk så der bare ikke var nok passage så vandtrykket bare ikke kunne trykke tanken fuld. Jeg pillede det af lukkede alle udgange -1 med gaffa tape, fyldte kalkvæk i, lukkede den sidste til vippede / drejede det en masse gange over en 6-7 timer. Til sidst var der fin passage. Jeg undres over føleren siger fuld beholder så hurtigt at du ikke får en hel beholder ind i maskinen. Man kan sidde og følge flowet hvis du piller siden af og starter maskinen. Det skal stige helt op så render det over og aktiverer en lille svømmer der så fortæller at nu skal den stoppe vandindtag og smide det hele ind i maskinen. Nu er det bare mine erfaringer, og jeg er ikke reparatør. Men jeg fik en stor viden om min maskine sidst den fejlede. Syntes altså det lugter af at føleren får vand før det hele er fyldt. Har lige set dine billeder, det ligner min i teknikken. Min er bare 15 år gammel, men bliver holdt i live for evigt.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Som jeg skriver, se flowet af vand, den skal altså først rende over og tage portionen af vand ind når der er fyldt. Hvad aktiverer føleren som siger fyldt. Du kan drille maskinen ved at aktivere følerne manuelt. Har du nærstuderet maskinen som jeg beskriver det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den tager vand ind af den sidste studs i vandbeholderen, den til højre mod flow sensoren.

Nu prøver jeg med kalk fjerner i vandbeholderen i et par timer, og ser om det er pga en stump kalk jeg ikke selv har set.
Hvordan går det med projektet ?

Ja den tager vand ind, men mit spørgsmål bliver ved med at være hvor meget. Du kan altså sagtens have siden af og køre med den alligevel, der er en tætningsliste, men det render altså ikke ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Bare lige så vi har det hele på plads, jeg har haft den skilt ad mange gange og har haft den til at kører mange gange uden siden på. Jeg er ikke nybegynder i at skille den ad mere

Når det er på plads, så kan vi gå videre..

På alle de videoer som er på nettet af hvordan den skal fylde varmeveksleren op, så gør min der anderledes.

De fleste videoer, tager den vand ind og det stiger til toppen af varmeveksleren, før det løber ned og igennem trykkammeret(og ind i maskinen)

Men min starter med at fylde varmeveksleren op 1/8 og samtidig løber der vand ind af den sidste rør mod trykkammeret (det rør som kommer fra saltbeholderen) og så starter maskinen kort tid efter.

Har testet med trykkammeret, med at holde flyveren nede og trykkammer sensoren ude, men den fylder stadig kun varmeveksleren op 1/8.

Tænker at det er fordi der er en sensor i sumpen som registrerer at der er vand nok, og derfor stopper med at fylde vand på.
Jeg tror ikke det et normalt at vandet skal løbe ind i maskinen, inden at varmeveksleren er fyldt op eller er det noget jeg tager fejl med?
Nej det er korrekt, den skal vente, det er jo netop lavet sådan for at lave samme vandmængde i alle maskiner over hele kloden, om der er 0,5 bar eller 3 bars vandtryk, derfor er det ikke bare en timer, men baseret på dette overløb der får en flyder til at aktivere en microswitch, hvorfor dælen vandet render ind af andre kanaler aner jeg ikke. Det er ulogisk det den gør. Er der nogen tilslutninger der kan byttes om / er blevet bytter rundt ved en fejl ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har lyst til at stoppe den kanal til hvor vandet kommer op og ind i maskinen, for så at se om den fylder varmeveksleren helt op.
Der sker vel ikke noget ved at prøve- Hvis det er en indgang, så burde der vel være en ventil der er lukket under opfyldning. Er der et eller andet der kunne stoppe vandet længere inde. Jeg mindes på min at man altså kan bytte et par slanger. Det er ikke sket vel.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis