Valg af brændekløver

Jeg skal snart købe en brændekløver, men jeg er i tvivl om,
hvilken jeg skal vælge.

Jeg skal kløve ca 20 rummeter, og regner egentlig med at sælge den igen bagefter, da jeg normalt køber flækket træ.

Jeg har overvejet brugt, men kigger pt på nye maskiner, som kører på benzin.
Træet er ca 25 cm langt, og varierer i bredden, op til 50 cm ca, +/-.

Jeg har kigget på disse 2 maskiner:

http://www.davidsenshop.dk/pi/BR%C3...ricerunner

http://www.texas.dk/texas/power-spl...o=90052007

Prisen er ca den samme, men den billige trykker 12 tons, hvor den lidt dyrere kun trykker 6 tons.

Hvad skal man vælge?

Den billige som (på papiret) er stærkest, eller det anerkendte mærke, som er lidt svagere?

Den billige mangler dog også en del info, i forhold til indstillings muligheder, hvor den dyrere er bedre beskrevet.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til L D S.

Ingen tvivl om at jeg ville vælge den der gir' det største tryk.

Men det bedster vil være at se dem inden du køber på den vis kan du se hvor kraftigt de er bygget op, & hvor langsom tilbagevandringen af stemlet er.

Allerbedst at se/høre dem i brug i praksis, det er jo en lidt større investering, som gerne skulle holde i mange år fremover.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af RasmusHJ på 06-09-2014 12:37

Jeg skal snart købe en brændekløver, men jeg er i tvivl om,
hvilken jeg skal vælge.

Jeg skal kløve ca 20 rummeter, og regner egentlig med at sælge den igen bagefter, da jeg normalt køber flækket træ.

Jeg har overvejet brugt, men kigger pt på nye maskiner, som kører på benzin.
Træet er ca 25 cm langt, og varierer i bredden, op til 50 cm ca, +/-.

Jeg har kigget på disse 2 maskiner:

http://www.davidsenshop.dk/pi/BR%C3...ricerunner

http://www.texas.dk/texas/power-spl...o=90052007

Prisen er ca den samme, men den billige trykker 12 tons, hvor den lidt dyrere kun trykker 6 tons.

Hvad skal man vælge?

Den billige som (på papiret) er stærkest, eller det anerkendte mærke, som er lidt svagere?

Den billige mangler dog også en del info, i forhold til indstillings muligheder, hvor den dyrere er bedre beskrevet.

 

Det er meget simpelt Rasmus, vælg den maskine der er hurtigst til at køre en flækning (frem/tilbage). Om den er lovet til 6 eller 12 ton betyder ikke det helt store, skarpheden og udførslen af spaltekniven betyder meget mere.

I øvrigt, sørg for du kan købe reservedele til maskinen i årene frem, det er også noget du bør tage alvorligt med i dine overvejelser. 

Pøj pøj med dit valg. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det er over en weekend du skal kløve, skal du leje. Så kan køb på ingen måde svare sig. Lejer selv i auning. 40kr pr time den kører. For 25 rm nål plejer jeg at kunne gøre det på 12 timers effektiv kløvning, dvs under 500,-
Tak for svarene indtil videre.

Det blir kløvet løbende, som jeg får tid, så udlejning er ikke muligt, desværre..

Men der er delte meninger , kan jeg se.

Den blir formentlig købt på nettet, så jeg har ikke mulighed, for at se/prøve den inden.

Den store 12 tons, virker umiddelbart som det bedste, grundet styrken, men jeg kan ingen info finde, hvad angår kløvetid, returtid og andre indstillinger.
Det er til gengæld beskrevet godt på Texas modellen.

Den store ser ud til at være en billig "kinamodel".
Dette KAN være et minus, men behøver bestemt ikke at være det.

Jeg ku self prøve at kontakte forhandleren, og se om han ligger inde, med mere info.
Nå, nu fandt jeg lidt mere info.

"Hastighed frem langsom ca 15 sekunder og hurtig ca 8 sekunder"

Så blev jeg da lidt klogere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis