Aflastningsventil på kompressor med kølekompressor

Hej LDS medlemmer 

Jeg har de seneste par dage arbejdet på at montere en kølekompressor på en lille 8 liters tank til brug for meget små opgaver (airbrush etc.)

Jeg er dog løbet ind i nogle problemer med aflastningsventilen.
Problemet er, at når tanken er tom, og kompressoren starter op, så leverer den ikke luft nok til at lukke aflastningsventilen, så luften siver ud ved ventilen. Der opbygges meget langsomt tryk grundet udtæthenden og efter ca. 1-2min har tanken et tryk på 2bar og kommer ikke højere..

Jeg kan så ved at fifle lidt med ventilen med en skruetrækker når kompressoren kører, få ventilen til at lukke, og så fylder den tanken uden problemer på ca. 3min til 8bar hvorefter trykkontakten stopper kompressoren..

Mit spørgsmål er, om der er andre der har forsøgt lignede, og har fundet en holdbar løsning på aflastningsproblemet..? Der må vel findes en trykkontakt med en bedre opbygning af aflastningsventilen..

Ser frem til at læse jeres kommentarer 


 

Vh
OCMaster

Hej LDS medlemmer  Jeg har de seneste par dage... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tvivler på vi er helt nede i 45dB niveau som et køleskab.. Kender godt de små, størstedelen af de helt billige (600,-kr) klassen er uden tank, så de kører konstant - hvilket jeg langtfra er interesseret i.

Jeg vil forsøge at køre uden aflastningsventil i dag når jeg får fat i en afslutningsprop, så jeg kan blænde udgangen af...

Så må vi se om kompressoren er stærk nok til at starte med 6bar modtryk..


 

Vh
OCMaster

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis