Aktivt kul for at få stinkende fryser ren igen

Fryseren lugter ikke godt, men jeg ser at aktivti kul kan bruges til at rense og at bagepulver med vand kan bruges samt gammel tørt kaffegrums kan bruges som "deodorant"  Er der andre måder ?  Rodalon f.eks?

Udemærket er aktivt kul det samme som grillkul? Eller skal jeg på apoteket for at finde dettte ?

Bornholm er et dejligt sted.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det aktive kul du tænker på er det samme som jeg kander, så vil det lave et royalt svineri.

Hvad er det fryseren stinker/dufter/lugter af?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ideen med at overdøve en lugt med en anden er meget amerikansk, men i min optik helt gal. Problemet må løses ved at fjerne årsagen til lugten, ikke ved at døve dem bar parfume.

Fryseren må tømmes og rengøres grundigt. Rodalon er et udmærket valg og bedre end klorin, da fryseren formodentlig anvendes til madvarer. Derefter ville jeg tørre den af (eller spraye med en forstøver) med husholdningseddike og lade den stå et døgn. 

lugten kommer typisk fra baktierier.
Måske kunne du smide en UV-c lampe ned i fryseren en halv times tid, sådan en fra eks en havedam. Jeg brugeer sådan en til mine sure sko. det virker fint..

Aktivt kul er rigtigt godt til at fjerne dårlig lugt fra køleskabet, og tænker at det vil være lige så effektivt i fryserenSlettet af administrator - ren reklame.

Nu er vi jo kommet i gang igen med denne lidt ældre tråd. I min læretid som elektriker var der tilknyttet en butik. Der havde man ofte brugte frysere og køleskabe. Når vejret tillod det, stillede vi dem ud i den bagende sol, på skrå og med åbne låger naturligvis. Det hjalp godt, måske det er i samme genre som UV lyset. Men ellers enig i at det drejer sig om at dræbe bakterier. Og der er rodalon udmærket.

Og til Finn i Norge Nej aktiv kul er ikke i nær familie med grill kul.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Og det er Anna73's første indlæg her på forum - hmm.

Lugten kan også fjernes ved brug af en ozon-generator, der lægges i fryseren (slukket naturligvis - fryseren altså, ikke ozon-generatoren :-))
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis