Hjælp til gas

Hej med jer,

Jeg har af 2 forskellige VVS'ere og min gasleverandør fået at vide at man ikke må placere et komfur/kogeplader under en gasmåler.

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde det på skrift? En lov eller lignende?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Henriette

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sikkerhedsstyrelsen er den styrelse, som administrerer love og regler for vand, gas og el. Prøv at besøge www.sik.dk . Hvorfor tror du, dine VVSere og gasleverandører prøver at binde dig noget på ærmet?

fase
Tak for hjælpen, men jeg kan ikke finde hoved og hale i den store lovsamling, så jeg håber at nogle kan hjælpe mig med at finde præcis hvor det står
Skrevet af HenrietteM på 05-09-2014 13:37
Tak for hjælpen, men jeg kan ikke finde hoved og hale i den store lovsamling, så jeg håber at nogle kan hjælpe mig med at finde præcis hvor det står

Nej, det er også svært at finde rundt i. Der er mange fagudtryk at holde rede på.

fase

Ja et afslag uden en begrundelse er jo temmlig værdiløst.  

Gasreglementet sætter nogen begrænsninger i forhold til såvel placering af gasmåler som opstilling af gaskomfur mv.(begge indsat herunder)

I udgangspunktet burde ingen af de to forhold hindre dit ønske om placering under forudsætning af, at respektafstanden mellem måler og komfur kan overholdes.

Jeg synes du skule efterspørge en nærmere begrundelse fra de der har givet dig afslag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis