Opsigelse af lejemål

Hej 

Nu har jeg endelig skrevet under på huset. Indflytning til december. 

Skal jo så selvfølgelig have opsagt mit nuværende lejemål. 

Der står følgende:

"medmindre andet er aftalt og anført i i kontraktens ¢11,kan lejer opsige lejeaftale om beboelses lejligheder med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. "

Når dder står sådan kan jeg så kun opsige til fen 1. K en måned, altså 1. Januar. Eller kan jeg opsige til eks. Den 15. December? 

Mvh Alex 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du skal opsige tre måneder før du fraflytter, passer det da med at du opsiger nu d. 15 September, så er der tre måneder til den 15 December. Husk at gøre opmærksom på at du vil fraflytte d. 15 December 2014. Jeg mener dog at det kun er en måneds varsel man skal give, men det kan da være lavet om. Og går du rundt og tror at du får hele dit indskud tilbage, så tro om igen.

Skrevet af subwoof på 04-09-2014 20:32

Hej 

Nu har jeg endelig skrevet under på huset. Indflytning til december. 

Skal jo så selvfølgelig have opsagt mit nuværende lejemål. 

Der står følgende:

"medmindre andet er aftalt og anført i i kontraktens ¢11,kan lejer opsige lejeaftale om beboelses lejligheder med 3 måneders varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. "

Når dder står sådan kan jeg så kun opsige til fen 1. K en måned, altså 1. Januar. Eller kan jeg opsige til eks. Den 15. December? 

Mvh Alex 

Der står jo klart og tydeligt 3 mdr. til den 1. i en måned. det tolker jeg som at du opsiger dit lejemål med 3 mdr. varsel til den 1. i en måned. Så du kan ikke opsige lejemålet til den 15. i en måned. Du bliver nok nødt til at sige op til den 1. januar. Du har så en måned til at flytte alt grejet.

 

 

 


fase
Fabrin
Sådan har jeg også tolket det. Men man ved jo aldrig.
Håndværker
Jeg har også altid troet det var en måned, så det var godt jeg fik set kontrakten
Depositum er på 3600,og efter 4 år så regner jeg det for tabt.
Selvom jeg har Været en del pænere ved det, end de sidste mange der har boet omkring mig.
Boet her i 3 måneder og en lejlighed skal total renoveret.. Så er der ikke mange penge inden..

Jeg må få sagt det op til den 1. Januar. Huslejen er kun på 1500 så det går nok :-)
Hej. Husk hvis du har betalt forudbetalt husleje da du flyttede ind. maks 3 måneder tilsammen. Sså kan du gøre din opsigelses periode kortere.
Altså hvis du har betalt for 2 måneders forudbetalt husleje skal du kun betale for husleje i en måneden og så er du realt ude

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Nu er jeg så heldig at jeg ikke skulle betale indskud, og jeg sidder i et hus hvor jeg ikke bare lige kan siges op, det er noget med at når det er en aftægts bolig, kan jeg kun opsiges ved manglende husleje indbetaling eller hvis ejeren ønsker at flytte ind her. Og hvorfor skulle han da gøre det, han har stort set ingen udgifter på huset ( jeg skal nærmest tigge ham for at få lavet noget der trænger ) Eks. har jeg en hoved dør der er så gammel og utæt at jeg kan kigge igennem den flere steder, sidste år blæste et gavl vindue ud i oktober, der er bare klasket brædder for hullet. Jeg ved at han har en ny dør stående og nye vinduer til gavlene, det er bare lige det med at få fingrene ud af spygattet og komme igang det kniber gevaldigt med.

Ikke at dine problemer har noget som helst med med trådstarters spørgsmål at gøre, "håndværkeren", men jeg vil anbefale dig at gå til huslejenævnet eller LLO. Du skal ikke finde dig i at bo i et hus, som ikke bliver vedligeholdt, og derfor er ved at falde ned om ørerne på dig. Det lugter langt væk af, at udlejeren forsøger at uddrive dig fra ejendommen.
Første hverdag i måneden må være 2. januar. 1 januar er en helligdag. 2. januar falder på en fredag, så det må være muligt

Hej.

Depositum dækker evt. istandsættelse efter fraflytning. Du kan måske lave en aftale med udlejer

om at kan det lejes ud inden de tre måneder er gået, skal du ikke batale alle tre måneders

husleje.

 

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis