Kompressor - højtryksrenser

Hej alle

Kan man bruge sin kompressor til vand, så man skaber sin egen højtryksrenser?

Mvh

Jesperbha
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klart nej, det ødelægger din kompressor.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Jesperbha på 03 sep 2014 14:41
Tænker bare, at hvis man kan bruge den til maling, så kan man også bruge den til vand.

Du hælder jo ikke maling i kompressoren, men bruger lufttrykket til at sprøjte malingen ud med. I en højtryksrenser er der en pumpe, som øger vandtrykket.

fase
Skrevet af S. fabrin på 03 sep 2014 14:46

Du hælder jo ikke maling i kompressoren, men bruger lufttrykket til at sprøjte malingen ud med. I en højtryksrenser er der en pumpe, som øger vandtrykket.
Ja, og der er en meget stor forskel på de to måder og "udbrede" væsker. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Haha, hvem har sagt, at jeg ville hælde vand (eller maling) på maskinen? Det kan jeg da godt regne ud at man ikke kan. Så du er jeg nu heller ikke.

Det var netop en vaskepistol jeg ledte efter! Tusind tak for svaret.
"vaskepistolen" virker ligesom en sprøjtepistol til maling.

At få den til at virke som en højtryksrenser bliver nok svært. luftkompressere laver typisk mellem 6-12 bar tryk hvor højtryksrensere til vand laver 100 bar og derover. Så bliver du hvertfald ikke skuffet når "vaskepistolen" bare puster vand ud i en sky
Luft er heller ikke egenet til at skulle flytte vand med når man sammenlinger med hvad en højtryks pumpe til vand kan, hverfald ikke før man kommer op i noget mere seriøst grej end os alm. mennesker har adgang til.

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Okay, tak for din kommentar. Må lige se en vaskepistol i action før jeg investere. :-)

Hej.

Køb en højtryksrenser. de koster så lidt og den der vaskepistol er altså ikke meget bevendt.

 

mvh


 varmetossen

Jeg havde en vaskepistol for mange år siden, men har forlist den, desværre.
Den var nu slet ikke så dårlig, især ikke når jeg tilsatte varmt vand. Jeg har vasket mange motorer med en sådan vaskepistol med rigtig godt resultat, men stadigvæk, med varmt vand.
Jeg kendte blot ikke udtrykket "vaskepistol", og har derfor i > 10 år savnet en sådan, men skal nu ud og lede på nettet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også