Bygge gangbro på mit loft, hvordan ?

Hej herinde

Jeg er ny på siden og håber at i kan hjælpe mig, jeg skal etablere en gangbro på mit loft i forbindelse med at jeg vil efterisolere de eksisterende 100mm til 300mm, derfor skal gangbroen hæves fra spærfoden med 250mm, problemet er at min spærfod er 57mm og jeg kan finde 47mm x 250mm som skal skæres ud i 60cm længder, og jeg ville bruge pladebeslag, men duer det med 47mm ovenpå 57mm dvs -5mm i hver side ved beslaget ?

På forhånd tak, og andre forslag/ideer modtages med kyshånd.
Bor i stenløse

Mvh
Bjarke
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan godt lade sig gøre, om der er en bedre måde ved jeg dog ikke..

Husk lige at kontrollere om der er dampspærre. det kunne godt lyde som et hus fra 60'erne, og der var dampspærre vist ikke helt normalt, uden damspærre kan det give problemer at isolere op til 300 mm..
Som pizzabager skriver, så husk lige at tjekke dampspærre. Mit isoleringsprojekt stoppede, da jeg fandt ud af at den er stort set ikke eksisterende. Så jeg vakler mellem at lave ny dampspærre eller efterisolere med papiruld, hvor det skulle være knap så kritisk.

Husk også at etablere vindspærre ved tagfoden hvis der ikke er nogen, så får du mest ud af din efterisolering.

Enig med knudr, at det burde være nok med beslag på den ene side.
Hej
Det er korrekt et hus fra 68, og der er som dampsspærre den der alucraft folie som umiddelbart ser rigtig fin ud, men bør jeg pille alt det gamle isolering op og tape alle samlingerne i den folie, eller ?

Jeg er af en tømrer blevet anbefalet at benytte Knauf space slab batts til at isolere med, den er god at arbejde med siger han, og billig og med en værdi som Rockwool på 0,37 er det ok ?
Jeg sætter vindpap op i begge gavle med 25mm ud til en ny sporplade...
Som dampspærre er den gamle alucraft nok ikke meget bevendt, tapet eller ej...
Jeg stod i samme dilemma sidste år - jeg endte med papiruld, hvor der ikke er krav om dampspærre (og hvor forsøg faktisk har vist større lufttæthed end ved mineraluld med dampspærre)
Det kostede ca det dobbelte af, hvad jeg kunne få den billigste isolering til i materialer - men var til gengæld klaret på 3 timer, hvor jeg nok skylle have brugt mindst en uge med rocwoolkniven...
Desuden ligger det jo helt tæt op ad alle bjælker, hvilket kan være meget svært med plader.

Så, jeg ville indhente tilbud på indblæsning af papiruld før jeg gik igang...

Lykkelig LDS'er med gammelt missionshus...
Annonce
Skrevet af mikkelagersted på 03 sep 2014 10:25
Som dampspærre er den gamle alucraft nok ikke meget bevendt, tapet eller ej...
Jeg stod i samme dilemma sidste år - jeg endte med papiruld, hvor der ikke er krav om dampspærre (og hvor forsøg faktisk har vist større lufttæthed end ved mineraluld med dampspærre)
Det kostede ca det dobbelte af, hvad jeg kunne få den billigste isolering til i materialer - men var til gengæld klaret på 3 timer, hvor jeg nok skylle have brugt mindst en uge med rocwoolkniven...
Desuden ligger det jo helt tæt op ad alle bjælker, hvilket kan være meget svært med plader.

Så, jeg ville indhente tilbud på indblæsning af papiruld før jeg gik igang...

Er i samme dilemma, hus fra 77, alukraft og 15 cm isolering, har du så mærket nogen forskel med din parpirisolering, varmemæssigt/ lydmæssigt ?
Vi gik fra ca 100 mm, med mage ujævnheder (super nemt at jeg ikke behøvede at "udjævne" den gamle isolering alle de steder hvor der var blevet rodet i den), og du 350 mm ovenpå. Det var i januar, og der blev isoleret om formiddagen - til aften var gulvene i stueetagen iskolde...(gulvvarme)
Så ja, kæmpe forskel, som jeg dog ikke har nogen tal på endnu ifht varmeregningen.

Mht lyd var det et åbent loft vi fik isoleret, så der har jeg ikke lige noget input

Lykkelig LDS'er med gammelt missionshus...

Skrevet af mikkelagersted på 03 sep 2014 12:04
Vi gik fra ca 100 mm, med mage ujævnheder (super nemt at jeg ikke behøvede at "udjævne" den gamle isolering alle de steder hvor der var blevet rodet i den), og du 350 mm ovenpå. Det var i januar, og der blev isoleret om formiddagen - til aften var gulvene i stueetagen iskolde...(gulvvarme)
Så ja, kæmpe forskel, som jeg dog ikke har nogen tal på endnu ifht varmeregningen.

Mht lyd var det et åbent loft vi fik isoleret, så der har jeg ikke lige noget input


Tak for svar jeg kan forstå at det kan anbefales, men hensyn til udefra kommende lyd, så er det fordi at jeg bor i nærheden af en lufthavn som periodisk støjer.
Støjdæmpning i den forstan hænger jo først og fremmest sammen med vægten af det, lyden skal passere igennem. Men mon ikke også man hvad det angår har en fordel i, at der bliver isoleret helt tæt op til bjælker osv.?

Lykkelig LDS'er med gammelt missionshus...
Vi fik i -10 efterisoleret vort hus som er fra -74, det havde 100 mm rockwool som ikke lå ret godt, der blev blæst 300 mm papiruld ind, i de kolde vintre vi har haft siden har forbruget været det laveste siden jeg begyndte at registrere i -00.
Se dette skema:


Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis