Erfaring med dørkodelåse til plastdøre søges

Da jeg for nogen tid siden købte 4 kodelåse som skulle passe til vores 4 yderdøre regnede jeg ikke med de store problemer, men nu har jeg så fået skiftet mine to garagedøre ud fra træ til plastik.
Det er sådan set fint nok, men problemet er så at disse døre er håndtaget øverst og låsen neders, hvor de andre var modsat. Samtidig er det til en dråbeformet låsecylinder.
Mine kodelåse er af mærket Birkegaarden og hedder FS903. 
Jeg har kontaktet der hvor vi har købt plastikdørene for at høre om det er muligt at få en anden låsekasse som kan bytte rundt på lås og håndtag, men har ikke hørt mere.
På deres egen hjemmeside, hvor jeg har bestilt dørene, står der endda at de eneste låsecylindre der er dråbeformet er deres hæve-sænkedøre og når man så bestiller, kan man under deres 3-punkt låsesystem trykke info og en låsekasse kommer frem som viser at låsecylinderen sidder øvers og håndtaget nederst, men det er så ikke tilfædet når man får det
Nogen der har en ide eller kender en kodelås som kan benyttes uden man skal til at bruge alt for mange ekstra penge?
Samtidg så passer vores nuværendelåsecylindre jo heller ikke og vi skal ud at købe nye culindre og kode dem om til vores nuværende nøgler
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du nu ikke har hørt fra dem da du skrev til dem, tjah så ville jeg da i 1 omg. Prøve en lidt gammedags metode der hedder at ringe til producenten med en telefon.... :-)
Nej, stort set alt hvad der er på det danske marked, passer ikke til euro-låsekasserne, så det bedste ville være at udskifte stanglåsene i dine døre, så du igen får låsecylinderen øverst. Alternativt skal du se, hvad der findes uden for landets grænser, fx Tyskland.

De eneste elektroniske langskilte jeg har, der passer til dine døre, er kun brik systemer, som en del af et større ADK-system.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

tak for de hurtige svar. Ja jeg må prøve mig frem. Døren er noget anderledes end dem vi har, da der er 3 punkt lås og det er der også i vores døre, men der hiver man håndtaget op og der skydes låsestængerne ud, men i de andre plastdøre skal døren låses før det fungerer?
Er blevet lidt klogere desværre ikke meget bedre alligevel.
Har fundet ud af at min 3 pkt låse er Winkhaus, der lave en langskilte lås modsat men kan ikke kontakte deres side da kontakten kun virker telefonisk
Er der forskel på vores døre og de tyske døre, altså forskel mellem afstanden fra cylinder til håndtag eller omvendt, for har fundet et par kodelåse på ebay som måske kunne bruges, der er dog ingen mål på dem
nogen ide om denne her vil kunne passe http://www.ebay.de/itm/Birkegaarden-Elektronischer-Designbeschlag-EU905-/261552577820?ssPageName=ADME:X:RTQE:1123
Nogen der ved om den cylinder de bruger i tyskland passer til vores døre her i DK?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis