Emhætte uden sug

Hej folkens,

Jeg har en emhætte som selv på fuld pedal ikke kan suge nok til at holde et tyndt stykke papir fast på filteret. Filteret er rent og uden snavs. Når jeg piller filtrene ud og ligger hånden på indsuget fra motoren kan jeg næsten ikke mærke noget.
Der er 5 meter aftræksrør til en fast åbning på ydervæggen.

Så mine spørgsmål er som følger:

Hvordan renser jeg lettest det lange aftræksrør?
Er der andre ting jeg kan tjekke, evt noget med motoren?

Jeg er selvfølgelig fuldt ud klar over at jeg ikke skal pille i motor eller lign med strøm på, så nogle gode råd til rensning af systemet vil godt nok være rart.

Systemet har været så ringe som nu i den tid vi har haft huset, vi har lige købt vores første

Jeg håber i kan hjælpe.

Mvh.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej FlexQ.                                                                                                                                           Og velkommen her på LDS.                                       Det er det lange aftræks rør der er skyld i at du ikke har noget særligt sug på din emhætte, den lille motor der sidder i sådan en emhætte er simpelthen ikke stærk nok til at trække over så store afstande. Løsningen vil være at du montere en extra udsugning i enden af det lange rør, der så starter sammen med emhætten.
Slå nu lige koldt vand i blodet. Det er da rigtigt som Jørgen skriver at mange emhætter har så svag en motor at de ikke kan overvinde modtrykket i et langt rør, men hvad er det for et rør ? hvis det er et flexrør så er det sikkert helt lukket af skidt, og skal skiftes / renses.
Hvis du ikke kan rense nedefra, så må du op på taget, hvor jeg regner med at afkastet er placeret. Det kunne jo også være blokeret
af en fuglerede.
God arbejdslyst.

Bjarne

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis