Valg af trægulv.

Jeg skal til at ligge trægulv i huset

Hvad er forskellen på de typer trægulve der er?
Hvor stor forskel er der på de forskellinge mærke?

Det skal også bruges i køkkenet...
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så få du lagt et teak gulv i hytten, det når du ikke at slide op i dit liv og du ved hvad dine penge skal gå til i mange år fremover. Men et ganske almindeligt fyrre træs gulv er næsten lige så godt. Det er jo lidt svært at fortælle dig hvilken træsort du skal bruge når jeg ikke kender din og fruens smag.
Vi ville have trægulv (vi er meget for træ -så vi havde kig på et "massivtræsgulv") - og så kiggede vi ned i posen med penge!!...
Så blev det til et laminatgulv fra "Alloc" - købt i byggemarkedet - ca.1/4-1/3 pris af det vi havde tænkt.. og vi er superglade... ingen vedligehold, ingen trykmærker - fuld garanti - osv. (vi holder af at bruge huset - ikke bare, at det skal se pænt ud)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har også lag Allog laminatgulv, og er meget tilfredse. Ingen trykmærker og let at holde rent. Prisen i det lokale XL var fin på gulvet, men prisen på underlaget var helt vanvittig. Pergeo skum 1 mm uden dampspærre 41,65 pr m2. Købte 2,5 mm med samme trykstyrke i Tyskland til 15,85 pr m2 inkl fragt.
Jeg har et plank parket i hvidolieret ask.
Det er med et slidlag på ca 4mm og ellers en krydsfiner bagside... mit er med not og fer og er limet...
Det virker super og bruges af fire i nu mere end 10 år og stadig pænt.
Det får gulv olie en gang hvert andet år.....

Og her er det i værelser, køkken, alrum stuer osv.. i alt el 190 kvm... kun entre /trapperum, baggang samt badeværelser er med andet gulv... Og det er vi rigtig glade for :-)

Fabrikatet husker jeg ikke længere....

Men når det er sagt ved jeg der også er kommet så mange nye typer i mellemtiden de sikkert havde været bedre valg...
I dag ville jeg sikkert vælge et klik gulv og nok en mat lat der fuldstændig ser ud som olien, men ikke skal olieres :-)

Men smag og behag er jo forskellig....

Et massivt plankegulv med gennemgående længder i eg, Douglas eller ask ville også være virkelig lækre.....

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Skrevet af GardenGirl på 01 sep 2014 19:22
Vi ville have trægulv (vi er meget for træ -så vi havde kig på et "massivtræsgulv") - og så kiggede vi ned i posen med penge!!...
Så blev det til et laminatgulv fra "Alloc" - købt i byggemarkedet - ca.1/4-1/3 pris af det vi havde tænkt.. og vi er superglade... ingen vedligehold, ingen trykmærker - fuld garanti - osv. (vi holder af at bruge huset - ikke bare, at det skal se pænt ud)

Prøv at tage et par stiletter med 7 mm. stål flikker på bare en halv timer og tag så en svingom på laminat gulvet
Jeg tænker Lamelparket og laminatgulv.

For når man ser på priserne er der jo rigtig meget forskel
Hej Flou

Der er rigtige mange valgmuligheder. Det endelig valg er jeres, men et forslag kunne være følgende:

Pergo Original Excellence eller Pergo Public Extreme i køkkenet og gangarealer.

I stuer og værelser, hvor trafikken ikke er så stor, kan I eventuel lægge et lamelgulv.

Som undergulv, kan I vælge et 4 millimeter No Noise undergulv.

Det vigtigste for et godt resultat, er at underlaget er plan og jævnt. Og husk nu at læse læggevejledningen før lægning af gulvet.

Kig forbi din lokale Silvan, så er jeg sikkert på, at de kan være behjælpelig med et godt tilbud.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Ja  - sikkert... og et massivt trægulv vil blot stå pænt derefter??
glem det...
Bortset fra det, er stiletter ikke velkomne i vores hus - det er til brug og hygge - ikke Ballroomdancing...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
http://www.xl-byg.dk/search/?kw=SKIBSPLANKE

hvad er forskellen på disse 2 som xl har?

Og er det samme kavlitet som dette?

http://www.bauhaus.dk/traegulv-eg-hvidolie-alloc.html
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis