Valg af trægulv.

Jeg skal til at ligge trægulv i huset

Hvad er forskellen på de typer trægulve der er?
Hvor stor forskel er der på de forskellinge mærke?

Det skal også bruges i køkkenet...
Jeg skal til at ligge trægulv i huset Hvad er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Flou

Forskellen på de 2 gulve fra XL er kvaliteten.

Du bør vælge Pergo Maritim Eg skibsplanke i kvaliteten Pergo Orginal excellence, klasse 33
http://gulvshopping.dk/shop/da/gulvshop/gulve/gulve-laminatgulve/pergo-maritim-eg-skibsplanke-8x123x1200-mm--p1652638--100
Pergo gulvet er svanemærket.

Jeg kender ikke kvaliteten til fulde på Alloc gulve, men Alloc er blevet dårligt omtalt i en tidligere tråd, så jeg vil købe Pergo, hvis jeg var dig.

Jeg kan læse, at Silvan har momsfri søndag, nu på søndag den 7. september.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Det Alloc gulv vi har købt, har så vidt jeg husker "livstidsgaranti" - det vil nok sige i praksis ca.20 år
Det har allerede været udsat for lidt af hvert, og der er intet slid / mærker at se.. det vil jeg gerne anbefale (det er skibsplank vi har)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Håndværkeren på 01-09-2014 20:27
Prøv at tage et par stiletter med 7 mm. stål flikker på bare en halv timer og tag så en svingom på laminat gulvet.

 

Ja, du har ret - det vil ikke tage skade - men det vil et trægulv

Eller var det dine fordomme, der kom op til overfladen ?

Har begge dele her i huset - og selvom prisen på trægulvet var mere end det dobbelte af laminat - er laminatgulvet meget mere modstandsdygtigt overfor slid.

I øvrigt er laminatgulve ( højtrykslaminat ) i dag af en helt anden kvalitet end de billige fra halvfjerserne, der lyste langt væk af billigt skrammel. Man kan godt købe sådan noget endnu til næsten ingen penge - men det er så heller ikke mere værd.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

@Eisoe - det er også min erfaring... vi har nogen venner, der har brugt en formuer på et lækkert trægulv - men de kan slet ikke holde det pænt... når de kommer herud, og ser hvad vi byder vores gulv, så er de trætte af deres valg..
(men havde vi huset / omgivelserne - og kunne vi passe på gulvet, som et trægulv skal passes.. så købte vi "Dinesen Plankegulv" i Eg - nøjj hvor er det flot)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mit trægulv er Merbau - også flot når det er nypasset

Mit laminatgulv er " egeplank " på 33 cm med sorte " fuger " imellem - også flot - altid

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce

Ja vidste jeg ikke bedre ville jeg da tro at dit ege gulv var den ægte vare.

Ja vidste jeg ikke bedre ville jeg da tro at dit ege gulv var den ægte vare.

Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis