Sløjfning af vindue i campingvogn

Hej,
Jeg har en cv fra 1991, hvor bagende vinduet er knust. I stedet for at finde et nyt eller brugt, hvis overhovedet muligt, vil jeg gerne blænde det af.
Er der nogen som kender en vandtæt fremgangsmåde
Kan man evt. lime en form for plade på udvendig i rigelig overmål.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da ! Det er da ikke noget problem, men hvor kønt det bliver er så en anden sag. Problemet ligger i at sådan nogle sider på en camping vogn er meget tynde i opbygningen. Yderst har du en aluminiums plade der ikke er over 1 mm. tyk så er der flamingo vel omkring 2 cm. i tykkelsen og så er der et lag kryds finer indvendigt.   Du skal så have købt en aluminiums plade ca. 2 mm. tyk der kan dække hullet med ca. 3 cm. overlap hele vejen rundt, når du skal montere den skal du give inder side kanten en stribe tag tæt, det er sådan noget klistret stads det virkelig lukker og så vil det nok være bedst om du bruger nogle rustfrie 6 mm. brædde  bolte med en stor skive på inder siden og en selvlåsende møtrik. En anden mulighed er at du køber en plade Lexan ( minder om plexiglas ) men er noget nemmere at arbejde med og du kan bøje den i facon, den skal fæstnes på samme måde som allu pladen men her må du ikke spænde for hårdt. Håber det gav dig noget at bruge.
Hej.
Det var da et noget vildt svar
Jeg ville få fat i en alu-plade, nu ved jeg ikke hvad de ligger i, men 0,5 eller 0,8 mm måske
i et mål der er 15 - 20 mm større end hullet og lime den fast.
Det var da en hæslig ide med bræddebolte.
Så en plade flamingo i hullet, evt også limet til alupladen for at stive lidt, og en plade tynd
krydsfiner indvendig.
Du bestemmer selv hvor pænt det skal være, jeg mener indfældet eller også bare limet på.

mvh

 varmetossen

Bare noget lort hvis sådan en plade falder af på motorvejen med 90 kmt..
Skrevet af Håndværkeren på 01 sep 2014 10:10
Bare noget lort hvis sådan en plade falder af på motorvejen med 90 kmt..

Så giv den et par små neutrale popnittet - Ik'
Med rudelim falder den ingen steder. Bilruder er da ikke sikret med nitter.


 

Bilruder sidder også i en gummi liste inde i en karm, så det eksempel kan du ikke bruge til ret meget.
Det gjorde de engang, ja, men i dag er de limet direkte i, og er med til at stive hele bilen af, pga limen. Ligesom i dag er alu chassiset limet sammen flere steder.


 

Skrevet af grossmann på 01 sep 2014 11:34
Med rudelim falder den ingen steder. Bilruder er da ikke sikret med nitter.

Holberg har ikke levet forgæves (Erasmus Montanus). "Bilruder er ikke sikret med nitter, derfor skal aluminiumsplader limes sammen!

Den burde videregives til flyvevåbnet, så det kan indgå i deres kravspecifikation til det kampfly de angiveligt er i gang med at anskaffe
http://materialeplatform.emu.dk/materialer/public_downloadfile.do?mat=13488426&id=19242135

Gør du bare nar... Jeg kan fortælle dig at de allerede limer bærende konstruktioner i luftfart... Og i biler for den sags skyld.


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis