Sløjfning af vindue i campingvogn

Hej,
Jeg har en cv fra 1991, hvor bagende vinduet er knust. I stedet for at finde et nyt eller brugt, hvis overhovedet muligt, vil jeg gerne blænde det af.
Er der nogen som kender en vandtæt fremgangsmåde
Kan man evt. lime en form for plade på udvendig i rigelig overmål.
Hej, Jeg har en cv fra 1991, hvor bagende vinduet... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja lidt småironisk var det nok.
Men det at to emner ikke nittes sammen kan altså ikke logisk bruges som argument for at to emner af et andet materiale skal limes sammen. 
Dermed ikke sagt, at lim ikke kan anvendes til formålet.
Hvad forhindrer da emnerne i at blive limet sammen? Det er jo ikke et stykke sæbe som skal limes på en fedtet stegepande, men to rene emner, og mig bekendt limer rudelim godt på alu. Jeg ville i øvrigt være ked af at have bræddebolte eller nitter rundt i kanten hvis det var min campingvogn.


 

Hej.
Det er da rigtigt, det er noget lort, hvis den flyver af, men det gør den nu ikke på den
beskrevne måde.
Min kone mistede engang motorhjelmen på vores gamle og ellers trofaste LandRover
på landevejen. Den fløj af, og den bagvedkørende standsede også, lidt hvid i hovedet
efter at at have set et par kvadratmeter plade passere tæt forbi forruden

mvh

 varmetossen

Manglende vedligeholdelse, Klaus!!!

Der er da nogle, der lever i fortiden, når man ikke tror at lim kan holde en rude på plads. Det er ikke fiskelim, som man brugte lige efter WW2, men moderne high tech, som holder lige så godt som svejsning/lodning etc.
Når en rude i en bil kan holde til 300+ km/t, så går det sgu nok også på en CV med sjældent over 130 km/t.
Til gengæld bliver det ikke spøj og skjæmt at pille en sådan limet rude ud igen, hvis det skulle blive aktuelt!!!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så kan man da bare save uden om med en bajonet sav
Takker for diverse synsvinkler og forslag. Jeg får fat i en alu plade og limer den fast med rudelim. Skærer en plade flamingo til og limer på som fyldning. Limer en finér plade på indvendig i overmål så der er lidt modhold på den udvendige plade også. Skulle jeg senere få lyst til at give den et par popnitter skal de jo nok lige lukkes af med en gang silicone da vognenden hælder udad og regnen siler ned fra taget lige netop der. Tak for interessen i min opgave.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis