Udvendig isolering af massiv gasbetonvæg

Jeg er den lykkelige ejer af et hus,bygget i 60ernes glade dage,hvor man byggede vægge i massive gasbeton blokke.Jeg kunne godt tænke mig at efterligne de renoveringer man ser ude i byen,af boligblokke,hvor der f.eks. bliver brugt nogle massive plader af en eller anden isolerende art,som bliver klæbet fast og til slut monteret en slags pudsenet. Men hvad gør man med grunden der går ned i jorden? Skal man grave fri og føre isoleringen ned i en vis dybde eller stopper man isoleringen i skel mellem beton og sten?

prip

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man stopper ved skel imellem sokkel og murværk med at stykke sokkelprofil. Så fugt ikke trænger op af din nye puds der kommer udenpå.
Hvis du vil have isoleret sokkelen Kan du lige så godt isolere hele sokkelens højde med isolering,som der kan tåle hård fugt. så som polystyren, som man kan udsætte med sokkelpuds og armeringsnet. fugten ville ikke kunne komme op Ad denne metode da sokkelprofilet vil stanse dette. sokkel isoleringen trækkes 15 mm tilbage i forhold til facadeisoleringen.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis