Kælderrenovering

Hej med jer

Vi har planer om at lave omfangsdræn med 100 mm isolering omkring vores hus, men det kan kun blive på tre sider, da den sidste side bl.a. har en trappe ned på ydersiden og en terasseudbygning og lign.
Vi har også planer om at grave ud i kælderen og isolere og lægge varme i gulvet.
Jeg er dog lidt bange for at der kan komme en kuldebro ved den uisolerede væg med mulige skader 
Vi håber og tror ikke, at der kan komme fugtproblemer ved den væg.
1) Tror I at det kan give problemer med kuldebro? Og er der mulige løsningsforslag? f.eks. at droppe noget af isoleringen i væggene
2) Ville det være en ide at isolere væggen hvor der på ydersiden er trappe ned? Og skal det i så fald være indvendig eller udvendigt?

Vi overvejer også det med radon. Vores hus ligger i meget leret jord i Odense, burde det så være noget problem? Vi skal kun have gæsteværelse i kælderen. (måske kontor). 
2) Bør vi få radonsug?

Håber I kan hjælpe

Mvh. Kasper

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kasper.   Og velkommen her på LDS.  Se det er ganske umuligt at besvare dine spørgsmål, da ingen kender forholdene omkring dit hus og opbygningen af dette. Så mit bedste råd til dig vil være at du får en håndværker til at se på tingene, inden du roder dig ud i noget hvor du ikke kan bunde.
Jeg har netop fået flere håndværkere til at se på sagen, men har fået nyt svar for hver håndværker. Jeg roder mig ikke ud i noget, hvor jeg ikke kan bunde, for jeg får håndværkere til at udføre arbejdet.
Det er bare for at få flere øjne på sagen i et spørgsmål, der ikke kræver, at man nødvendigvis har set huset.
Det kunne jo være, at der var nogle med erfaring omkring eventuelle problemer, der kan opstå, hvis man isolerer gulvet og tre vægge og undlader at isolere den ene væg. Vil det være et problem, og ville det være bedre at undlade at isolere de andre vægge på ydersiden, så kuldebroen opstår. Det er der nemlig en håndværker, der har anbefalet, hvor to andre ikke har nævnt noget om det.
Jeg kan jo ikke blive ved med at få håndværkere ud og se på det. Jeg får bare nye svar hver gang.

Og det med radonsug kræver jo heller ikke, at man ser huset. Det kunne igen være erfaringer, med gulvisolering i leret jord, og så efterfølgende måske har lavet radonmålinger.

vh. Kasper
Det vil være ret begrænset hvor meget kulde bro der vil opstå ved et kælder gulv, da jord temperaturen meget sjældent komme under 5 + grader i 1 m. dybde.. Så få nu et bindende skriftlig tilbud af håndværkeren så du ikke får extra regninger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis