Pressfittings, holder det?

Jeg har haft en VVSer til at lave ny rørføring i mit køkken, hvor han har brugt 15mm kobberrør med pressfittings. Det drejer sig kun om max 1 meter rør ialt + bøjning, balofix og nipler. Jeg har selv efterfølgende fastgjort det til væggen, og bemærkede da at jeg uden besvær kunne vride og dreje det hele en smule. Det er samlingerne ved ½" rørene der kommer ud af væggen, som er problemet. Det er i et hjørne, og der er meget lidt plads til værktøj - men samlingerne ER presset.
Er det gjort godt nok?
Jeg tænker også at samlingerne generelt kan blive udsat for stor belastning - ved udskiftning af vandhane/blandingsbatteri. Bør der være en ekstra solid fastgøring til væggen som aflastning?
Hvad siger eksperterne til det?

Jørgen

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Altså som udgangspunkt skal rørene jo være fastgjort, men jeg vil da også sige, at når man spænder f.eks. en tilslutning til en vandhane fast, eller hvad det nu ellers skulle være, så spænder man aldrig noget, uden at man holder kontra på resten. En ½" tilslutning kan sagtens være tæt uden at det er spændt hårdt sammen, men er jo svært at bedømme når man ikke selv har haft fingre i det. Men i teorien, kan man spænde det sammen med hænderne, og så give det en halv omgang med en rørtang, og det er tæt. Er du nervøs for om det holder, så kan du jo sætte en ekstra bæring op. Håber det gav lidt svar
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis