fotoserier af lav det selv opgaver

En tanke kom til mig !!

Hvis vi nu i disse teknologiens dage lavede en lille fotoserie af de små og store lav det selv opgaver vi går og roder med. Skrev en lille forklarende tekst.. Så ville vi i løbet af meget kort tid kunne lave en nonproffit side med masser af instruktioner på alt muligt..

Jeg er sikker på at vi lville komme endnu tættere på mange "begyndere" på lav det selv opgaver.

Det bør være en overkommelig opgave at huske fotografering osv undervejs. Og da mange sikkert allerede bruger digital kameraer vil det jo være ret let.. Jeg har ikke selv gjort det tidligere men kunne nok klare det hvis jeg tog mig lidt sammen.

Nærmest alt for besnærende.. Den største begrænsning bliver nok data mængden på en side med billeder.

Men men, hvad er det så jeg har overset ??
For så let kan det da ikke værre..

Venligst Njord wink

MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Njord

Da jeg skiftede mit gamle toilet, og netop havde et digitalkamera, tog jeg nærbilleder af det jeg gjorde, for jeg har aldrig skiftet sådan et før.

Derefter lavede jeg en tekst, og fortalte hvad jeg måtte lave om eller havde glemt (materialer) for så at slutte af med et færdigt-arbejde billede.

Som tidligere nævnt arbejder ThomasB u/b på siden, og der kommer billeder med denne gang, men fotoserierne venter vi lidt med, men de skal nok komme, så lav dem endeligt, så i kan få nogle på når vi starter dem op.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej smile

I det nye system, er det faktisk allerede muligt at lave fotoserier - så godt tænkt njord smile

Og IF, jeg kender faktisk ikke den side, men den ser smart ud!
Problemet vil nok være, at LDS ikke skal være afhængige af andre sider, da en service som den "jalbum" kan lukke uden varsel.

Mvh
ThomasB
Når IF ved at Thomas er en haj har han? været med så længe at det er lidt dårligt at han? ikke er registreret bruger...

Men jeg ser frem til de nye tiltag. Det lyder helt sikkert som den rigtige vej.

Personligt forestiller jeg mig et eller andet med at man kan starte med de kendte tekst vinduer, eller lignende og at man så aktivt kan gå videre til billeder.

Dette for at få en side op hurtigt, det tager jo lidt tid med billederne, for at også brugere med relativt langsomme maskiner/opkoblinger også fortsat vil komme på siden. Det er jo ikke alle der har en ADSL forbindelse eller lignende.

Så fortsæt endeligt med jeres gode arbejde.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Det er enormt vigtig at brugere der uploader billeder har eftebehandlet dem - altså reduceret størrelsen samt opløsningen, ellers vil andre brugere med modem og isdn føle at det hele går i stå.

E anden mulighed er også at den enkelte bruger opretter en gratis hjemmeside og lægger billederne der - hos geocities er det virkelig nemt, virker lidt som et tekstbehandlingsprogram.
http://www.geocities.com/rene112/Haengertraek.html

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Brandmanden (den 02-07-2003).]

Mvh.

René

Annonce
Ja det har du ret i men men men måske kan du så lige give lidt hjælp til hvordan man gør ! og hvilken opløsning man bør reducere til osv..

Jeg kender ikke specielt meget til det andet end at man ofte oplever at billeder tager en "kilometer" tid at loade... Og måske er det så ikke lige det man vil se..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Et ligetil og gratis billederedigeringsværktøj er ifranview, der kan hentes her http://www.irfanview.com

Det er iøvrigt også godt til at holde styr på alle billeder man måtte have, da der er indbygget en thumbnail viser. Programet kan også lave "Kontakt" kopier af et helt register.

Når billeder skal være tilgængelige for de fleste bør de reduceres til ca. 500 X 390 pixels, med 256 farver (8 bit) så fylder et fint billede ikke ret meget mere end 40 - 50 KB - hvilket er til at overkomme i downloadtid.

Man skal selvfølgelig lige huske at selvom det enkelte billede ikke fylder ret meget så vil der alligevel være noget downloadtid hvis man har mange billeder på samme side.

Så er det bedre at lave meget små billeder, som man så kan klikke på og gøre større i eget vindue.

Igen et eksempel for at illustre, vores gratis bryllupsside. - Så kan i jo også se "giraffen" http://www.geocities.com/inter_primos

Læg en besked hvis i har problemer med ifranview, så ser vi om jeg ikke akn hjælpe lidt på vej.

Mvh.

René

Hej igen smile

Det kommer til at fungere såles, at man maks. kan uploade 128kb pr. billede.
Den danner selv en thumbnail.
Jpg, Gif, Tif er de eneste filer der tillades.

@Brandmanden
Det med billedstørrelse og antal farver, betyder ikke så meget hvis man gemmer dem som jpg.

Mvh
ThomasB
Hej Thomas, lidt gør det - hvis du lægger et 24 bit ud i 1200 x 800 så fylder det da hurtigt sådan en 200 KB og det er da noget er tager tid med et 56 k modem hvis der er mere end et billede - og det er der jo ofte i instruktioner.

Glæder mig til at se resultatet af dine anstrængelser.

Mvh.

René

Hej njord!

Så er det gjort! Og jeg var en "han"!!!

Med venlig hilsen
Flemming B

Med venlig hilsen
FlemmingB

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis