fotoserier af lav det selv opgaver

En tanke kom til mig !!

Hvis vi nu i disse teknologiens dage lavede en lille fotoserie af de små og store lav det selv opgaver vi går og roder med. Skrev en lille forklarende tekst.. Så ville vi i løbet af meget kort tid kunne lave en nonproffit side med masser af instruktioner på alt muligt..

Jeg er sikker på at vi lville komme endnu tættere på mange "begyndere" på lav det selv opgaver.

Det bør være en overkommelig opgave at huske fotografering osv undervejs. Og da mange sikkert allerede bruger digital kameraer vil det jo være ret let.. Jeg har ikke selv gjort det tidligere men kunne nok klare det hvis jeg tog mig lidt sammen.

Nærmest alt for besnærende.. Den største begrænsning bliver nok data mængden på en side med billeder.

Men men, hvad er det så jeg har overset ??
For så let kan det da ikke værre..

Venligst Njord wink

MVH Njord
En tanke kom til mig !! Hvis vi nu i disse... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen velkommen FB !

Og så håber og tror jeg at du fortsat er en "han" wink

Tænk hvad man kan "true" folk til ???

Venligst Njord wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 02-07-2003).]

MVH Njord
Hej igen smile

Jpg, er næsten altid 8/bit kanal i RGB.
Ja, et billede i 1200x800 vil typisk fylde 150-200 KB i den højeste opløsning. Ved 50% kompression, vil det fylde 1/4 del. (50% den ene vej, og 50% den anden vej, giver 1/4 del)

Dog kommer det helt an på motivet, da et helt hvidt billede vil fylde næsten ingenting i forhold til et billede med mange nuancer. Bitmap billeder; tiff og bmp, vil altid fylde det samme.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis