der sker mærkelige ting på min PC

Jeg har en HP computer med windows 8 installeret. Bruger Google-Crome
Har virket fint. Jeg bruger AVIRA-pro mod virus og andre ækle ting.

Jeg blev noget forbavset, og forskrækket, da jeg ville se mine browserhistorik.
Jeg trykkede ctrl-H og så viste det sig at jeg skulle have været inde på adskillige U-tube videoer.  jeg havde slet ikke rørt PC i det tidsrum. 

Jeg har vedlagt en pdf-fil med et print-screen af historik.

Er der nogen der er ved at overtage min PC  ???
mvh 
Janne
Jeg har en HP computer med windows 8 installeret.... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JAMEN SÅ HAR DU SIKKERT EN GOD FORKLARING PÅ HVORFOR SPØRGEREN HAR FÅET BESKED OM AT HUN HAR VÆRET PÅ I DAGE HVOR HUN IKKE HAR BRUGT SIN PC.
 Din capslock sidder fast.

Janne, der mangler en vigtig oplysning i visningen af din historik nemlig datoen. Jeg kan se på dit skæmbillede, at du ikke er helt i toppen af skærmen.

fase
Kunne nemt forestille mig der er nogle der logger ind på Jannes maskine via en WIFI forbindelse og dermed går gratis på nettet.  

Det burde der kunne findes ud af ved at kigge noget log for hvem der har været hooket på. Men spørg mig ikke hwoon man gør det. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Nu er sådan at hvis dit trådløse netværk er åbent, kan andre gå ind og bruge dit internet, MEN du kan ikke se, hvad de ser, på din computer da det er din egen historik (altså browseren på Google chrome på din computer). Hvis det var sådan så skulle alle i familien der deler Wifi kunne se hvad alle de andre ser på, men sådan virker det ikke.
Der er nogle der har været fysisk ved din maskine og gået på youtube mens du har været væk fra computeren.
Jeg vil anbefale dig at slette din historik og se hvad den kommer op med efter nogle dage, er du sikker på at det ikke er nogle venner eller familie der går på din computer når du er væk fra den?

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience

Skrevet af S. fabrin på 27 aug 2014 21:47

3.dk. mobilt net kræver at du overtager USB modemmet og PIN koden til det.


USB modem?

3.dk tilbyder også 3G/4G routere med wi-fi. Den kunne være lidt interessant om Janne har en sådan router.

Ligeledes om nogle i familien (evt. Børn) har en Windows Phone, der evt. Kører på samme bruger, således at det er browser historikken herfra, der synkroniseres?

Jeg spørger fordi, at min iPhone og MacBook har mulighed for at synkronisere historik, faner, m.v. Det kan godt forvirre lidt.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 28 aug 2014 07:09


USB modem?

3.dk tilbyder også 3G/4G routere med wi-fi. Den kunne være lidt interessant om Janne har en sådan router.

Ligeledes om nogle i familien (evt. Børn) har en Windows Phone, der evt. Kører på samme bruger, således at det er browser historikken herfra, der synkroniseres?

Jeg spørger fordi, at min iPhone og MacBook har mulighed for at synkronisere historik, faner, m.v. Det kan godt forvirre lidt.
USB modem er et modem, som sættes i USB porten og så har du en trådløs forbindelse. Dette modem kan tilsluttes en router og så kan flere bruge forbindelsen. Jeg går ud fra, at forbindelsen via en router er krypteret.

Din ide om andre lovligt bruger forbindelsen er da absolut en mulighed, men det er lidt af en gættekonkurrence, når opsætningen ikke er kendt.


fase
Annonce
jeg har en 3G router fra 3. Der bor ikke andre i min husstand end min mand og han bruger jo samme router på sin PC. Han har ikke brugt min PC.
Der er inngen børn i nærheden. Vi bor ude på landet og jeg kan ikke forestille mig at der er andre der kan nå den router. Jeg kan selv ikke altid finde signalet når jeg går ud på terassen.

Det sker hele tiden sidste gang i går aftes kl. 21.05 og så igen her til morgen kl. 7.29.

det er da ret uhyggeligt

Janne
Prøv at lægge mærke til om der er lagt videoer ind (embedded) på de sider du besøger.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Nu har jeg fundet ud af hvad det er for en historik der kommer frem.
Jeg kan se hvilke sider min datter og hendes børn har været inde på.
Hvordan kan det gå til?
Hun bor på Fyn og jeg på Sjælland. Den eneste konneks er google crome eller Google+
Jeg kan ikke se på mine indstillinger at vi skulle dele noget som helst. 

Men når jeg ved det er det jo ikke "farligt" jeg forstår det bare ikke.

mvh.
Janne
I skriver vel mails til hinanden ?
Er du sikker på at din datter ikke sender links med til dig ?
I chrome kan man dele historik og bookmarks. Prøv at klikke på menu knappen i chrome, og se hvem der er "logget ind" i browseren. Det virker på tværs af platforme, så det kan også være en mobil eller en tablet, som er logget ind.

Muligvis er den logget ind automatisk, hvis din datter har brugt en google tjeneste i din browser. Prøv at se, hvem der er logget ind på http://accounts.google.com

Det kan også være omvendt, så du er logget ind i din datters browser, hvis du har lånt den.

Se også https://support.google.com/chrome/answer/185277 under "Afbryd din Google-konto"
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis