Vasken er stoppet efter opvaskemaskine monteret?

Efter montering af opvaskemaskine kunne opvaskemaskinen fint bruges et par gange, men så var vasken pludseligt stoppet.
Der kommer vand op i vasken, når opvaskemaskinen kører og der ligger vand i bunden af opvaskemaskinen, når jeg sætter den i gang.
Dvs. vasken er stoppet næsten fuldstændigt både når maskinen kører og når den ikke er i brug.
Vandlåsen er tjekket og renset og afløbsstammen burde være ok. Der har aldrig været problemer med afløbet før. 
Ved montering af opvaskemaskinens afløbsslange til vandlåsen, lagde jeg mærke til at der indvendigt i studsen på vandlåsen sad et stykke plastik, som dækkede ca. halvdelen af røret. Jeg går ud fra at det stadig skal være der og umiddelbart så det ikke ud til at det let kunne brækkes af, men er i tvivl om det mindsker diameteren for meget? Men det burde vel ikke have noget at gøre med at der kommer vand op i vasken?
Studsen på afløbsslangen vender opad, som den bør. (Se billedet på link:https://www.dropbox.com/sh/zsorb8o4...YhR8a?dl=0).
I opvaskemaskinemanualen står der nævnt flg.:"Maskinen er forsynet med en sikkerhedsanordning, der beskytter imod tilbageløb af det snavsede vand i maskinen. Hvis vandlåsen på Deres vask har en indbygget kontraventil, kan denne hindre den rette tømning af vaskemaskinen. Vi råder Dem derfor til at fjerne den." 
Der er ikke en kontraventil indbygget i vandlåsen, ikke så vidt jeg kan se, men jeg ved ikke helt hvad der menes?

Håber nogen har et bud på hvad der kan være problemet, eller må jeg have fat i en vvs'er.

Christinajung
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske det var bedst at du lod din vvs komme og kigge på tingenes tilstand.
Hej.

Så vidt jeg kan læse ud af dit lange indlæg ligger fejlen formodentelig i afløbsstammen, der ikke vil tage mod det vand du hælder i.  Hvis du vil LDS bør du købe et billigt rensebånd, afmontere vandlåsen og "køre" med rensebåndet i afløbsstammen.  

 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for venligt svar. Jeg ville gerne sikre mig at alt var korrekt installeret, inden jeg begyndte at rode med afløbet, men nu virker problemet til at være fikset.
Jeg svuppede igen - denne gang gav jeg det en ordentlig tur, og det ser ud til at have løsnet noget i afløbet/faldstammen.
I hvertfald er vasken ikke stoppet pt. og opvaskemaskinen kan tømme helt hver gang.

Christinajung
Nu er du sikker på at der ikke sidder noget "Film" inde i opvaskemaskinen ? Dette kan godt give dig de problemer du beskriver.

Giv i øvrigt din opvaskemaskemaskine en tur med Citronsyre (Købes i f.eks MATAS) Det tager noget at de rester der evt. er tilbage fra produktionen.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg havde først renset opvaskemaskinen med citronsyre et par gange inden, så det er jeg temmeligt sikker på.

Christinajung
Svupperen har lavet hul i afløbet, så der er kommet træk, men der sidder nok stadig en masse snaksl i røret.
Derfor er det en god ide at rense røret yderligere. Det kan du gøre ved langsomt at hælde 5 liter kogende vand i vasken. Det vil opbløde en masse fedt med mere. Derpå giver du den noget afløbsrens som du lader virke i en times tid og så giver du den 5 liter kogende vand en gang til.
Så skulle du have en god chance for, at problemet ikke kommer igen med det samme.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis