Fugtmåler

Hej alle LDS'ere!

Jeg står og mangler noget viden til et skole relateret projekt der går ud på at skulle lave en fugtmåler.
Jeg går på gymnasiet, HTX på andet år og står og er stucked i teknologi-faget. Jeg aner intet
om hvordan en fugtmåler virker, men jeg bliver nødt til at lave en! Så jeg tænkte på om ikke 
der var en herinde der kunne fortælle mig hvad de ved?

M.V.H.

Desperat Gymnasieelev
Hej alle LDS'ere! Jeg står og mangler noget... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan lave et hygrometer ved hjælp af et sprittermometer, en stump rundstrikket snørebånd- og det nederste af en mælkekarton.

Snørebåndet virker som væge mellem mælkekartonen og termometerets nederste ende.

Jeg kan desværre ikke lige huske kalibreringen, det er over 40 år siden, jeg prøvede det, men det må kunne findes. Det stod vist i "Grønspættebogen" (som nok heller ikke er til at opdrive i dag! Tak fordi, vi læste "Anders And & Co- i familien! ), min mor brugte det som et fysikforsøg på en lejrskole.


Mvh
Pinny

Hvis det er træ, må du nok bore nogen spåner ud, brænde dem af- og veje CO2 indholdet- og H20 indholdet i røgen- og regner tilbage, det er da ret nemt!

Men det gider jeg ikke lige tænke over, hvordan, det burde gøres helt præcist. Men du burde kunne regne baglæns- eller måle på vandindholdet i røgen. Selvom træ jo indeholder en masse interessante biokemiske forbindelser. Lignin fx og cellulose og sukkerarter og... En masse!


Mvh
Pinny
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis