byg nyt eller smid penge i det gamle

vi står og skal skifte bolig ..

vi kan ikke helt finde ud af, hvad vi skal gøre ..vi forventer at have 500,000 kr med fra det gamle hus når det er solgt .

har kigget på noget andet, det er en lille bondegård  med jord og 212 m2 udebygning  som ikke fejler noget.  huset fejler som sådan set ikke så meget .. det er kalket hvert år, der er blevet sat en skal mur uden på den gamle facade og del vis isoleret unde fra .
der er intet gjort inden for de sidste 30 år .. så alt skal ud  og laves forfra.. .. ca 150 m2.. huset er fra 1880  

 jeg kan ikke finde ud af om det er bedre at tegne et nyt hus  og få det bygget op selv  stille og roligt..  og skubbe det gamle omkuld .. tag på det gamle holder en 15-20 år mere  gamle b6 plader  

hvad er jeres holdning

Lille_smed

vi står og skal skifte bolig .. vi kan ikke... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Godt så. Har bare set mange tråde herinde, der fortæller om problemer, men hvis anlægget
er fornuftigt, så kører det vel, og skal I selv lave det, er chancen jo nok størst for et godt
resultat.

mvh

 varmetossen

der hvor jeg ser problemer med gulvvarme i ældre huse er hvis de spare på slangerne og ikke ligger dem tæt nok, og og måske ikke været omhyggelig nok med at få isoleret godt nok og lukket vinden ude af huset.. det hus vi bor i nu har vi også haft varme problemer.. men det har hjulpet en del efter at jeg har fået lave vindbræt i halvdelen af huset.. har dog ikke lavet det i den anden del da jeg skal have tagpladerne af for at lave det. men sælger huset i stedet for

Lille_smed

Hej.
Helt klart er træk den værste fjende for komforten i vinterhalvåret.
Vi har selv boet i et gammelt 'gennemtrækshus', der bare fyldte op med kold luft i østenvind,
så brændeovnen kørte på højtryk og man sad ikke med fødderne på gulvet.
Det var så begrænsede kvm. og faktisk kun stue, køkken og soverum.


mvh

 varmetossen

Hvis du har råd til det kan man godt bygge nyt stuehus. Prisen er ikke lige i skabet så der vil jeg mene et par hunderede af de lange i afslag er passende.

Hvis du har tid til det vil jeg afgjort bevare huset og åbne til kip i stedet for. Måske lave et falsk saksespær så det bare bliver til 20 grader indenvendig. det vil give et fedt hus og kan laves indenfor en fornuftig økonomi. Men det du kan jo også bare vente 10 år og så fjerne huset og lave et nyt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

der er nogen grund til at du spørger om dette...   det er jo også det jeg er usikker på om jeg vil eller ej ..  vil ikke bo i det som det er  med mindre at vi skal bygge noget nyt. så kan vi bo i det til det andet er færdig ..  ellers ser jeg ingen grund til at flytte ind i noget som ikke er som man vil have det, så er det bedre at flå det hele ud og starte forfra

Lille_smed

Annonce
Lille_Smed, jeg tror faktisk efter at have læst med hen af vejen at det bedste du og fruen kan gøre er at købe jer et sprit nyt super isoleret parsel hus. Så slipper i også for at skulle vedligeholde alle de andre bygninger og en kæmpe have der skal holdes.
Hej.
Hvis du river ned og bygger nyt skal det nye overvejende, hvad det så er, bygges på det
gamle fundament. Vi har selv et gammelt landhus, der ligger dybt på grunden og søgte
om at flytte det op til et højere areal på grunden, men fik at vide at det giver de ikke
tilladelse til i det åbne land. Det skal siges, at det ville ikke forstyrre udsigt eller oversigt
for nogen i nærheden.
Men alt det vil jo komme frem i en eventuel byggesag. Men tag en snak med teknisk
forvaltning for at få klarhed.


mvh

 varmetossen

Vi fik lov til at bygge nyt - på et helt andet sted på grunden (det gamle lå også i et hul, som Klaus Lundstedt beskriver)
selvom vi bor ude i åbent land, så var Syddjurs kommune vældig flinke..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det har helt sikkert noget at gøre med hvor man bor i landet !


 det har ikke noget med at, jeg ikke vil lave noget selv .. det er bare om det er bedre at bygge nyt .. eller smide pengene i det gamle og det er b esværet værd  og i steder for at bygge noget nyt

Lille_smed

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis