byg nyt eller smid penge i det gamle

vi står og skal skifte bolig ..

vi kan ikke helt finde ud af, hvad vi skal gøre ..vi forventer at have 500,000 kr med fra det gamle hus når det er solgt .

har kigget på noget andet, det er en lille bondegård  med jord og 212 m2 udebygning  som ikke fejler noget.  huset fejler som sådan set ikke så meget .. det er kalket hvert år, der er blevet sat en skal mur uden på den gamle facade og del vis isoleret unde fra .
der er intet gjort inden for de sidste 30 år .. så alt skal ud  og laves forfra.. .. ca 150 m2.. huset er fra 1880  

 jeg kan ikke finde ud af om det er bedre at tegne et nyt hus  og få det bygget op selv  stille og roligt..  og skubbe det gamle omkuld .. tag på det gamle holder en 15-20 år mere  gamle b6 plader  

hvad er jeres holdning

Lille_smed

vi står og skal skifte bolig .. vi kan ikke... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den vi har kigget på er denne.. bestemt ikke sikkert det bliver den da jeg syntes at prisen er for høj. vi ikke vil tilbyde mere en jordprisen, og og sætter værdien på bygningerne til 0 kr prisen på at få fjerne det gamle stuehus, mener jeg ligger omkring 100 af de store

http://www.boligsiden.dk/salg/161115273

Lille_smed

jeg har forsøgt at regne på sætte ny indmad i et gammelt hus.. det er bestemt ikke billigt .. men koster jo det sammen om indmaden skal ind i en ny muret råhus

Nej, det er faktisk ofte dyrere i det gamle hus. Der kommer hele tiden noget uforudset i det gamle, som fordyrer projektet. Skal du lave nyt køkken, skal der f.eks. ænders i vand og el installationer.
Samtidig er det nye hus billigere at bo i pga. lavere energiforbrug.
Måske denne side kan hjælpe.
http://www.bolius.dk/hvad-kan-bedst-betale-sig-at-koebe-gammelt-hus-eller-bygge-nyt-3590/
Hvis det er den til 1,8 million er der da over hovedet ingen grund til at rive ned, det ser da ud til at være bygninger i pæn stand, og i vil sagtens kunne b i det uden at skulle lave de store ændringer.
OK. Hvis du mener, at det hus ikke egner sig til menneskebolig, ja så skal jeg ikke kloge yderligere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvorfor vil du totalrenovering sådan en bygning?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Skrevet af ktm på 26 aug 2014 11:24
OK. Hvis du mener, at det hus ikke egner sig til menneskebolig, ja så skal jeg ikke kloge yderligere.
Hvis billederne passer kunne jeg godt bo i det, indtil der var råd til at lave det om.


fase
Hej Lille_smed

Jeg tillader mig lige, at komme med mine tanker, og et indspark i debatten.

1.) Få tjekket vandkvaliteten af egen boring inden købet, hvis Kommunen efterfølgende finder vandkvaliteten for dårlig, kan de måske tvinge jer over til det lokale vandværk, med omkostninger for jer.

2.) Inden køb vil jeg undersøge om nuværende fundament kan holde til, at man i forbindelse med en tagrenovering kan få løftet loftshøjden, som jeg synes virker lav?

3.) Overvej eventuel støj fra Horsensvej

4.) Læs energirapporten godt igennem, og find ud af om det er realistisk for små penge, at få hævet energimærkning som er G.

5.) Ejendommen er et landbrug, så du har landbrugspligt, hvilket vil sige at du skal dyrke jorden eller forpagte den bort, hvor forpagteren så skal dyrke jorden.
SÆLG ALDRIG JORDEN FRA, da bliver ejendommen ingenting værd. Køb hellere mere til, hvis det er muligt. Så er der større sikkerhed for, at der står en storbonde og vil købe af dig, når du engang skal sælge igen.

6.) Jeg kan læse, at jorden er forpagtet ud. Hvis I er afhængig af den lejeindtægt, så prøv at få lavet en uopsigelig forpagtnings-kontrakt fra forpagterens side, og opsigelige fra din side, dog med et års varsel, samt en kontrakt der eventuel tager højde for lejeforhøjelser.

7.) Jeg kan ikke se, at du kan bygge nyt, hvis du ikke har mere pr. mdr. end 7000 kr., og hvis jeg var dig, så vil jeg holde mig langt væk fra afdragsfrie lån.

8.) Nu kender jeg ikke liggetiden for den type ejendom i det område, men med 538 dage, så står kunderne ikke i kø, hvilket må give et godt forhandlingsgrundlag, hvis ikke så ha' is i maven, så kommer sælger nok ud af busken ;-)


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
tak for dine oplysninger.

det med lofthøjden er ikke noget problem .. vi har være ude og se den, dør åbningerne er meget små ..  den ide vi havde i tankerne var et åbne det hele  til kip..  for at få noget mere luft i alle rum . men nogle vinduer,, eller en kvist for at få mere lys ind.. 

der hvor jeg er usikker på om det kan bære det, er der med at få grave ud til gulvvarme  over der hel. om der er nogen former for sokkel. da jeg jo skal kgrave 40-50 cm jord ud og fylde flamingo i og gulv på igen .. det er helt klart dette hvor jeg er mest usikker på om det er et godt eller dårligt hus ..

det med at lave det lidt efter lidt ,, har vi snakket om .. så heller tage det hele på en gang.. det bliver bedre i sidste ende.  da huset ikke har hul mur skal det sætte en let væg op indvendige op for at isolere bedre ..

støjen er ikke noget problem. har lyttet efter ..

ejeren fortalte at der ikke var nogle problemer med vandet.

prisen skal ned hvis vi skal købe den ..  nu skal det vi har lige sælges først

Lille_smed

Hej.
Jeg ville ikke regne med at gulvvarme kan holde et gammelt/renoveret hus opvarmet.
Jeg ville altid sætte et par radiatorer op i opholdsrum og en i hvert værelse.
Bor selv i en gammel moderniseret gård med 189 m² beboelse, store dobbelte radiatorer
der kan nøjes med 60 graders fremløb, selv i frostperioder.
Vi har et stort, snart 45 år gammelt CTC-fyr med indbygget vandvarmer, så vi fyrer lidt
op hver dag til det varme bad og gulvvarmen i badeværelset.
Og vi kommer nok op på kr 3000.- om året med brænde fra skoven.
Men jeg er så også priviligeret pensionist med tid og mulighed for at holde det kørende.

mvh

 varmetossen

mine forælder lave gulvvarme i hele huset for 20år siden og huset er fra 1900.. de kan nemt holde 25 grader .. men meget frost .. så frygter ikke det bliver et problem

Lille_smed

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis