Hjælp til et beslag (møbelsnedker eller lign)

Jeg har endnu en gang fået rodet mig ud i at bygge min egen himmelseng, og denne gang skal der kæles lidt mere for detaljerne. Desværre er jeg ikke så fandens stærk i møbelsnedker jargonen, så jeg håber at I er nogle derude som kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg vil gerne samle de tværgående stolper på en lidt mere elegant måde end bare at pløje X skruer i. Jeg tænker noget i denne stil:

http://i.imgur.com/ngxGrTp.jpg

Hvad hedder sådan én størrelse? Har jeg overhovedet fat i det rigtige, eller er det bare en pynte dims jeg har fundet?

Hvordan ville I gøre samlingerne, og sengen hele taget, ekstra lækker?

På forhånd tak,
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal beklage, men jeg synes det ligner en almindelig sortmalet bræddebolt med en firkantet spændeskive, hvor hjørnerne er klippet af. 

Det da en rustik samling, men elegant er måske ikke lige det første der falder mig ind når man ser den. 
Hvis ikke du kan tapsamle det med en usynlig samling, så kunne du jo vælge at gå "all in" og dække din skrue med sådan en her 

Du må i gang med at lære at samle med not og fer ( noten er hullet og feren er tappen )  hvis det skal se flot ud, øver du dig kan du samle sådan en himmel seng helt uden brug af andet end træ. Ingen søm eller skruer er nødvendige blot træ og lim, det bedste er så når du er færdig har du virkelig noget at glæde dig over.
Der findes flere måder at samle sådan en samling, men denne her vil være den metode møbelsnedkeren har brugt i århundrede(og dermed den mest afprøvede) 

Den kan selvfølgelig også laves med maskiner, hvis du har mod på at bygge noget lidt mere avanceret klik her 

Skal det være nemt, så knald et vinkelbeslag på indersiden 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis