Problem med ALPHA2 cirkulationspumpe

Jeg har lige skiftet min gamle Grundfos UPS pumpe ud med en Grundfos ALPHA2 25-40-180 pumpe.
Desværre viser den "--" i displayet efter self test. Har mistanke til at den er blokeret idet pumpen er
brugt og ikke har kørt i flere måneder. Er der nogen herinde, der kan fortælle mig hvorledes
jeg kan se om pumpen er blokeret ?   

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja aws.  Du kan ikke gøre det uden og pille pumpen af. Håber der sidder en stophane på begge sider af pumpen. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af pilehave på 25 aug 2014 12:49
Den kan nu godt skilles ad "on location" men det forudsætter jo at der lukkes for vandet ;-)
Monstro ikke også det er nemmere og rejse over Kjøbenhavn, når du skal til nabobyen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skal man have de fire unbracko skruer løsnet for at se om rotoren er blokeret ?
Skrevet af trustrup på 25 aug 2014 14:45
Skal man have de fire unbracko skruer løsnet for at se om rotoren er blokeret ?
Ja det skal du. Vandet løber så ud af pumpehuset hvis det ikke er tappet af.

Pumpen ser sådanne ud indeni: LINK.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Vi venter spændt på en tilbagemelding og evt. billeder

Som jeg husker det er motor og pumpedel magnetiske eller sådan noget? De sidder i hvert fald ikke sammen mekanisk.
Så har jeg haft skilt Alpha2 pumpen mens den stadig sad i på sin plads. Der kom selvfølgelig lidt vand da de 4 unbrackoer var løsnet. Der sad en rund skive som jeg først ikke troede jeg kunne bevæge. Men efter lidt pillen gik den pludselig løs og kunne drejes rundt. Jeg demonterede pumpen og efterfyldte vand. Nu kører den fint i autoadapt mode og bruger 7 Watt 😄
Det tog kun ca. 15 minutter 😄
Skrevet af trustrup på 25 aug 2014 19:32
Så har jeg haft skilt Alpha2 pumpen mens den stadig sad i på sin plads. Der kom selvfølgelig lidt vand da de 4 unbrackoer var løsnet. Der sad en rund skive som jeg først ikke troede jeg kunne bevæge. Men efter lidt pillen gik den pludselig løs og kunne drejes rundt. Jeg demonterede pumpen og efterfyldte vand. Nu kører den fint i autoadapt mode og bruger 7 Watt 😄
Det tog kun ca. 15 minutter 😄

Jamen tillykke, det var skønt det lykkes. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis