Fugebånd facadedør

Hej.

Jeg står over for at skulle skifte facadedøre i et parcelhus fra 1967. Jeg vil gerne bruge ekspanderende fugebånd, da det virker som en nemmere og bedre løsning end gummifuge eller mørtelfuge.

Jeg er ret grøn, på LDS-området, men fugebåndet skulle være nemt at lægge i med et pænt resultat og båndet "ånder", så man mindsker risiko for fugtproblemer i karmen, og så skulle det også være nemt at skifte ud, når den dag engang kommer.

Problemet er at muren op til døren er med tilbagetrukne fuger, det giver nogle små indhak i døråbningen, der hvor fugerne er (se billede). Er det så overhovedet muligt at bruge fugebånd? Kan man evt. lukke de små indhak med mørtel inden man sætter døren og fugebånd i - og hvilken mørtel skal man så bruge? Eller er der bedre løsninger?

Dørene er Outlines træ/aludøre - hvor fugen skal ligge på træet bag alukappen - giver det mon nogen problemer i fht. at bruge fugebånd?

Håber på et par gode råd inden jeg går i gang.

.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg havde næsten regnet ud at du er ret grøn på gds området med din kommentar om at fugebånd er bedre end and "alm" fuge rundt om døren... DET ER DEN IKKE, og jeg kan se at du har tilbagetrukne fuge i dine sten og her vil et fugebånd ALDRIG komme ind og slutte tæt så ved slagregn vil vandet trænge ind, så gå efter en alm. fuge så svært er det altså heller ikke ellers kan jeg klart anbefale at bruge en proff fugemand det har jeg selv gjort og det har jeg aldrig fortrudt.
Det der med at det er svært, bliver man nok nødt til at sætte i forhold til budget og hvor perfekt man kan leve med at det ikke bliver. Min personlige holdning er at det er skide svært at fuge et pænt resultat, men budgettet vil aldrig tillade at jeg bestiller nogen til at gøre det.

Så jeg har gjort det, at jeg har læst om tips og set videoer, om hvordan man kan få et pænt resultat. Og der skal nok blive noget fuge som man ikke er tilfreds med, men så lærer man at leve med det Ofte ser folk det alligevel ikke hvis de ikke kigger efter det. (de siger i hvert fald ikke noget ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ok, tak for svar. I har nok ret. Men hvorfor er det, at alm fuge er bedre?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis