Sølv smykker

Jeg skal igang med at lave sølvsmykker, af gamle sølvskeer og gafler. Jeg har ikke fået anskaffet med sølvtøjet endnu. Første spørgsmål er om der kræves specielt værktøj til at bøje sølvtøjet, eller er sølv blød nok til at det kan gøres med diverse tænger?
Jeg har kigget lidt efter ambolte og lignende, men jeg skal jo heller ikke lave slagmærker i sølvtøjet.
Skal jeg bare bruge en gummihammer...
Er det nogen der har erfaringer med at arbejde med sølv ?

Jeg ved godt emnet falder lidt ved siden af resten er Lav-det-selv-emnerne

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh det falder da ikke uden for, det er jo lav det selv
Jeg har lavet en del armbånd af gamle sølv gafler, hvor det kun er selve gaflen jeg har brugt en spids fladtang til at bøje med selve skaftet bøjede jeg i hånden. Der findes en lille hammer til sølv og guld arbejde og ellers bruges der en hammer med et hoved af en bøge klods. Men prøv at henvende dig i sådan en hobby butik der handler med ting til smykke fremstilling de kan hjælpe dig på rette vej. Der var en gang noget der hed Fredensborg som var sådan en stor kæde der udelukkende handlede med hobby artikler.

Konen siger at det burde være muligt, at bukke med hænderne, hvis det ikke er for tykt. Men ellers vil en lille gummi hammer være ideel til det. 

Har selv været lidt i gang med at lave min egne sølv smykker, hovedsageligt ringe og armbånd. Til de ting kan du sagtens bruge en gummi hammer, hvis den ikke er alt for hård.

Billige smykker fra Zeva
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis