hvordan sætter man en pynteliste fast

Efter en tur i vaskehallen, er den ene pynteliste på fordøren desværre gået løs. 
Det ser ud til at den oprindeligt har været limet fast. 

Hvordan sætter jeg den på igen, så det holder. Den er ikke faldet helt af, men har blot løsnet sig i midten. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok snige den helt af, gøre helt rent og lime igen med silikone eller karroseri sealer der er sort. Rudelim kunne måske også være en ide.

Hvad er det for en bil du har?

 Mvh Henrik

Du saver listen af med et stykke tandtråd. Derefter køber du en lille rulle specialtape hos Thansen. Tap'en er specielt beregnet til p.lister

 

Ja så fik jeg fat i noget specialtape.
Meen, så kommer næste problem. Den gamle tape sidder virkelig fast på lakken. Hvordan løsner jeg denne gamle klistermasse af en tape, uden at ødelægge lakken. Har kun forsøgt med knofedt, meen tror der skal noget kemi til. Men tør ikke forsøge med noget, da jeg er lidt nervøs for lakken. Hvordan får det stas af?
Normal kan "nulre" når fladen er tør. Ellers opløs tape-resten med terpentin eller sprit. Har du mulighed for det, kan du smøre taperesten ind i opvaskemiddel og dække af med et stykke husholdningsfilm. Lad det sidde til næste dag. Tap'en bliver nu opløst. Nogen har held med at trække resterne af med gaffa-tape, hvor man "dupper" tap'en af. Prøv IKKE med en kniv eller barberblad

 

Annonce
Petroleum/lampeolie er længere tid om at fordampe, og skader sjældent lakken.

10 sekunders lim er en mulighed til montering.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hej.
Benzin plejer at tage alle gamle limrester væk med det samme.

Og så kan I da lige få en historie med fra de gamle tider.

Da jeg var i lære sidst i tresserne - nittenhundredeogtresserne - kørte min læremester
i Volvo, og når han fik leveret en ny, det var en Amazon 122S og senere en 142 kørte han
hen til forhandleren og løsnede alle lister og blinklys og dryppede
rustbeskyttelsesmiddelmiddel ned.
Dengang blev tingene monteret i borede huller i skærme og døre, med katastrofale
følger senere, og han fik altid en god pris for sine byttebiler.
Værkstedsbilen var en DAF 33 picp up, der fik samme exclusive behandling.


mvh



 varmetossen

ohhh de gode DAF'er med variator-gear. Var det ikke noget med at de ku køre lige så stærkt baglæns som forlæns?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis