hjælp til vandtæt afslutning ved altandør

Hej,

Jeg har brug for nogle gode råd til hvordan jeg bedst laver en vandtæt afslutning ved min altandør på 1. sal. Jeg har vedhæftet nogle billeder for at illustrere problemstillingen.





Der er ca 30 cm fra dørkanten til ydervæggen. Der skal nogen træbeklædning på siderne samt evt. terrassebrædder på bunden som man kan stå på.



Dørkarmen er løfter lidt op så der er plads til at sætte nogen under dørtrinnet.

Min oprindelig tanke var noget alu-profil men kan desværre ikke finde nogen i den bredde (30 cm), så evt. kunne man sætte to alu-profiler i forlængelse af hinanden. Dårlig ide?

Eller skulle jeg sætte en træplade og give en god omgang maling? Hvilken type plade vil være bedst egenet til formålet?

Andre bedre  ideer er meget velkommen ?

Hilsen,
Raf
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få bukket en alu/zink/kobber plade der passer hos enhver blikkenslager. Tager ikke ret lang tid og koster ikke alverden.

Skrevet af jenshøj på 23 aug 2014 14:49
Du kan få bukket en alu/zink/kobber plade der passer hos enhver blikkenslager. Tager ikke ret lang tid og koster ikke alverden.


God ide....er der andre forslag?
Nu kan jeg ikke lige hvad underlagt er måske beton så kan du jo ligge nogle klinker og afslutte med en fuge inde ved døren

Skrevet af mfrost på 23 aug 2014 19:46
Nu kan jeg ikke lige hvad underlagt er måske beton så kan du jo ligge nogle klinker og afslutte med en fuge inde ved døren


Det er delvis ydervæg af gasbeton der er synlig. Om vinteren samles der dog en del sne ved trinet...er det en god ide? Vil betonet suge vandet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også