pillebrændeovn seasonheat 1400 a fejl

Hej. Min pille brændeovn er en seasonheat 1400a og den skriver
er02 i fejlkode. Manualen siger at det er en højspændingsfejl ,
Hvordan får jeg den resat så den kan køre igen

jole
86 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må du da kunne se i manualen, ellers er der da ingen grund til at have en sådan.
Skrevet af jole på 23 aug 2014 00:45
Hej. Min pille brændeovn er en seasonheat 1400a og den skriver
er02 i fejlkode. Manualen siger at det er en højspændingsfejl ,
Hvordan får jeg den resat så den kan køre igen
Det er et jo et godt spørgsmål. Har forgæves prøvet og Google efter din model uden held, ide Google er forbavsende tavs. Ovnen må hedde noget mere/andet også. Prøv lige og kigge på typeskiltet på bagsiden. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Æhhhh, hvad med at spørge der, hvor du har købt den. Normalt re-setter man ved at tage strømmen fra og vente en halv øls tid (15 sek) og så starte op igen. Det er også muligt du skal holde programknappen inde i et stykke tid og at den så starter. Men højspændingsfejl er nok manglende jord

 

Jeg har fået ovnen resat det gjorde jeg ved at holde de nederste to knapper i hvert hjørne,  og så forsvandt fejlen,men nu vil den ikke start med at brænde, selv om at brænderen er rødglødende. Hvad er problemet så, impotøren mener at det er fugtige piller,men jeg mener at når den skal tænde skal den samtidig med at gløderøret bliver varm også blæse luft ind,det gør den ikke,jeg kan ikke huske om den skal. Hvad gør jeg

jole
Skrevet af jole på 01 sep 2014 15:57
Jeg har fået ovnen resat det gjorde jeg ved at holde de nederste to knapper i hvert hjørne,  og så forsvandt fejlen,men nu vil den ikke start med at brænde, selv om at brænderen er rødglødende. Hvad er problemet så, impotøren mener at det er fugtige piller,men jeg mener at når den skal tænde skal den samtidig med at gløderøret bliver varm også blæse luft ind,det gør den ikke,jeg kan ikke huske om den skal. Hvad gør jeg
Så er din blæser formodentelig defekt da den skal køre under optænding. Eventuelt kan styre elektronikken også være defekt og der kommer ingen spænding til blæseren.  Men er der spænding til blæseren ???

Hvis ja så sidder der formodentelig en startkondensator på blæseren. Hvis den er defekt vil blæseren ikke selv starte op men skal have et puf for og kunne køre. Prøv lige det før du investere i en ny blæser.  



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg ved ikke om den er defekt måske, for jeg syntes ikke blæseren kommer op i ret høje omdrejninger. Den starter med en mellem høj hastighed men når så at der begynder at komme piller ned falder blæseren i omdrejninger. Blæseren starter af sig selv jeg skal ikke hjælpe den,når jeg kører en test på blæseren kommer den heller ikke op i ret høje omdrejninger,men jeg ved jo ikke hvor højt den skal op under en test

jole
Skrevet af jole på 01 sep 2014 20:18
Jeg ved ikke om den er defekt måske, for jeg syntes ikke blæseren kommer op i ret høje omdrejninger. Den starter med en mellem høj hastighed men når så at der begynder at komme piller ned falder blæseren i omdrejninger. Blæseren starter af sig selv jeg skal ikke hjælpe den,når jeg kører en test på blæseren kommer den heller ikke op i ret høje omdrejninger,men jeg ved jo ikke hvor højt den skal op under en test
Øh, forstod dit sidste indlæg som om blæseren ikke kørte. Hvis tænderen er rødglødende skal pillerne begynde og antænde (ryge) hvis der kommer en smule luft til dem. Forklaringen med fugtige piller holder ikke 1/2 meter. Så skal pillerne nemlig være blevet så våde de er blevet til smuld. 

Men du kan prøve og fylde et par skefulde piller der er dryppet med lampeolie i herden og sætte en tændstik til dem. Luk ovnen og lad den starte op. Så skulle den kunne brænde hvis ovnen ikke fejler noget andet. Tror det vil være en god ide og begynde der. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har prøvet at starte den op med en stump optændingsblok, men det virkede ikke, da blokken bare brændte lige så stille, røgsugeren kørte så langtsom at den ikke sugede noget som helst røg. Tændsatsen bliver rød men den når jo ikke ud i pillerne,det jeg mener er at tændsatsen skal blæse eller sende varmen ud til pillerne på en eller anden måde

jole
Den er ca 6 år

jole
Der er yderligere 76 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis