64 bits og 32 bits

Borst har været venlig at sende mig en Vista cd til geninstallation på en bærbar.
Der er imidlertid det problem, at cd'en er 64bits mens maskinen kører 32, er der noget
man kan gøre ? 

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Borst har været venlig at sende mig en Vista cd... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal ske, og så må vi håbe. at det går bedre med en skive.

fase
Jeg ved sgu ikke hvad der skete, den ville ikke accpt. koden, jeg ved ikke hvordan men pludselig begyndte den at installere så den nu kører med 64 bits, men der er ingen drivere, hvordan kommer man så videre, når man ikke kan komme på nettet. Jeg kan vel også få problemer, hvis programkoder ikke kan godkendes.
Måske går det bedre med Fabrin's udgave.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja, så er man på den. Uden drivere til netværkskort kommer du ikke på nettet...hvor man kan hente driverne

Men eftersom du kan skrive her, gætter jeg på at du ikke er HELT offline Du kan finde driverne inde på Asus side (brug det link jeg skrev tidligere i denne tråd). Tjek dog lige, at det er den rigtige model. Download driverne og læg dem på en USB-pind eller andet, så du kan overføre dem til "patienten".

Mvh. AllanE
Ok Allan detprøver jeg.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tjah Allan, det går sgu skidt med det.
Maskinen siger det er et REALTEK RTL8168/8111 family PCI-E gigabit ethernet NIC.
men det kan jeg ikke finde hos Asus, derimod kan jeg finde det andre steder, men der kan man kun downloade direkte i maskinen, men det er jo en anden, den skal i via huske-pinden.
Måske er det bare mig, der ikke fatter en dyt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Fabrin tak tak cd'en er kommet, jeg bokser lige med Borst's udgave, så må vi se

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du skal ikke tænke så meget på hvad Windows/computeren skriver lige nu. Problemet er at uden en driver, så ved Windows ikke nødvendigvis hvilken hardware du har og derfor kan du ikke stole på den modelbetegnelsen som der står.

Eftersom det er en bærbar, kan du med ret stor sandsynlighed bruge de drivere, som Asus stiller til rådighed. Bare sørg for, at det er den rigtige model du vælger hos Asus og at du vælger 32 bit driverne, hvis du har installeret 32 bit Windows.

Start med "chipset"-driveren - for ofte indeholder den også driverne til lydkort, netkort m.fl., da disse ofte er bygget ind i selve motherboardet. Arbejd videre derfra.

Jeg kan se, at Asus driveren (til chipset ihvertfald) er en ZIP-fil med en række filer inkl. en setup.exe. Kopier den over på en USB-pind og kør setup.exe på den bærbare. Du skal ikke bruge Windows' "tilføj hardware"-funktion, men bare køre setup-filen, så klare Asus og Windows resten selv.

Mvh. AllanE
Den er skærmen, som oplyser at Intel driver ikke kan bruges, da det er Realtek der er i maskinen

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det gør den stadigvæk kortet hedder Realtek

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du kan fange din driver her :

http://www.driverscape.com/download/realtek-rtl8168-8111-family-pci-e-gigabit-ethernet-nic-%28ndis-6.0%29

Tryk på download og i pop-op vinduet trykker du på gem fil - så kan du f.eks. gemme den på en USB-pind og overføre den til din bærbare.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis