Hej
Jeg skal i gang med at bygge mit nye skur, men jeg mangler lidt inputs hvordan jeg skal gøre det rent praktisk.
Min plan er at støbe et gulv, og det er her de største problemer ligger lige nu, for det har jeg aldrig gjort før J. Men jeg vil gerne have et støbt gulv, for at holde det så frostfrit som muligt, uden nødvendigvis at have en varmekilde derinde (vægge og loft bliver selvfølgelig også isoleret).
Men som jeg er kommet frem til, vedr. at støbe er følgende, ret endelig på min fremgangsmåde, hvis den virker tåbelig:
1) Grave ud til sokkel og gulv, hvordan gør jeg det rent praktisk, graver jeg først hele skurets areal ned til gulvniveau (altså minus isolering, beton og slidlag) og så graver jeg soklen bagefter, har i nogle gode råd hvordan jeg gør det bedst? (det er med gravemaskine)
2) Støbe soklen og imens betonen er våd, så lægger jeg lecablokke ned i renden, så de ca. når 20 cm over gulvniveau.
3) Hvis jeg nu har gravet gulvet ned til umiddelbar fast grund, er det så nødvendigt med et kapillarbrydende lag?(går ud fra at grus/støbemix kan bruges, eller andet måske??), og så stampe dette lag med en pladevibrator.
4) Lægge isolering i form af 200 mm flamingo, og evt. en fugtspærre dug ovenpå, og dernæst rionet.
5) Støbe ca. 10 cm beton, og dernæst evt. et 3 cm slidlag
Er overstående metode helt hen i vejret, eller lyder det nogenlunde fornuftigt?
Jeg er som sagt lidt i tvivl om jeg skal i gang med at leje pladevibrator og købe støbemix/grus eller hvad man kalder det, og så lægge det først og stampe det, eller om det er nok kun at grave gulvet ned til fast bund, og så bare ligge 200 mm flamingo ovenpå dette, fugtspærre og 10 cm beton??
Udover det har jeg også et spørgsmål ang. at skuret skal bygges op af huset, d.v.s. 2 af siderne af skuret er husets vægge, og de sidste 2 sider bygger jeg selv op, men skal jeg stadig lave en sokkel på de 2 sider af væggene som udgør huset, altså at jeg laver en sokkel lige op af husets eksisterende sokkel, kan jeg ikke nøjes med kun at lave sokkel for de sidste 2 sider af skuret, og så støbe gulvet, betonen kan jo ikke løbe ud nogen steder, når jeg støber gulv??
Se billede
På forhånd mange tak