At bygge et mindre træhus på en lastbil anhænger?

Hej med jer!

Jeg sidder og bliver super fascineret af tiny house-bevægelsen. Ofte bygger mange deres tiny house på en større trailer. Men jeg ville høre, om nogen ved, om det er lovligt at bo i sådan et hus? Er der regler for det?

Mit forslag er, at bygge et hus oven på en sådan lastbilanhænger, som er set på billedet nedenunder. Der skal svejses en ordentlige metalramme på, for at huset kan få et solidt fundament. Hvad siger I?  Jeg søger først og fremmest råd til den juridiske del. Men råd til hvordan, man bygger sådan et hus, tages også imod med kyshånd.
Bådvogn, lastevne (kg): 13450, totalvægt (kg): 16400, Stærk
Herunder ses de huse, jeg er blevet meget inspireret af:
https://www.youtube.com/watch?v=RSzgh3D7-Q0

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja'e.  Mig bekendt er der ingen der forbyder folk og bo i en campingvogn/campingbus eller skurvogn. Det der bestemmer lovligheden er vist hvor den er/bliver parkeret.

Hvis "hytten" skal transporteres rundt på vejene, kan der blive noget med eventuelt og få den synet samt noget med et passende køretøj til at trække huset. Den kan dog altid transporteres uregistreret rundt ved lav fart som en skurvogn. Det kræver så du fortæller nøjagtig hvordan du har tænkt dig transporten skal foregå, for og kunne kommentere mere præcist.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej! Jeg er selv hamrende inspireret og ønsker selv at bygge et tiny hus, jeg er meget opsat på at følge nogenlunde denne opskrift
http://tinyhousebuild.com

Kan se din post er gammel, hvad fandt du ud af?
- lad os stikke hovedet sammen, det skal sku kunne lade sig gøre

Ved du noget om at bygge lille helårsbolig på trailer? - det kaldes tiny i USA, og det skal vi have til dk! :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis