Stuk: PU, flamingo eller træ?

Hejsa, jeg står og skal vælge en stuk til en gammel lejelighed, men kan ikke helt finde ud af hvilken type stuk der skal vælges. Det bliver en rimeligt 'neutral' stuk ca. 50mmx50mm. Væggene er nok ikke 100 % plane hele vejen gennem rummet, men er er nye gipslofter der er fine og lige.

Hvad er fordele og ulemper mht materialer i mit tilfælde?
Hejsa, jeg står og skal vælge en stuk til en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er nok lidt tør lige for tiden, sorg kan gøre en kuller.
Skrevet af Håndværkeren på 21 aug 2014 11:32
Pink Henrik, lad nu bare vær jeg ved jo godt at du har en IQ på mindst 200 og har forstået at sælge varen så du kan leve rimelig resten af dit liv.


Tjaa...nyt tøj har vi haft og ingen penge har vi nok af

Så tror jeg min iq rangerer lige over en høne... jeg er da i stand til at lade være med at skide på gulvet  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Håndværkeren på 21 aug 2014 11:17


Syntes du det, manden spørger hvad han kan bruge, jeg foreslår flamingoen. Så stiller han spørgsmålet omvendt hvorfor han ikke skulle bruge den. Hvad vil han egentlig. Skal jeg også skifte hans ble
Prøv at læse hele tråden EISOE frem for blot at pille ud.

Mit spørgsmål var derfor, sagt på en anden måde, hvad er ulempen ved flamingo.
Skrevet af PinkHenrik på 21 aug 2014 10:52
Der kan siges for og imod på det hele...
Flamingo er blødt, det kan være en fordel når du skal arbejde med den, men en ulempe hvis den udsættes for slag / stød(børneværelse). Vi havde en flamingo(eller pu) og havde et stearinlys stående på en hylde en 30-40 cm under den... der blev lige pludselig en bule i stukken pgra varmen
Træ er hårdere, og derfor sværere at arbejde med (ikke mindst ved opsætning), men den er ikke så modtagelig for stød og slag.

Så¨det er lidt op til din tålmodighed og temperament hvad du vil gå efter.

Du kunne jo også gå "all in" og få en rigtig gips stuk, udført af en uddøende håndværker      


Tak for det.

Kan man se forskel på om det er flamingo eller træ stuk? Når stukken nu sidder i en højde hvor man ikke rigtigt kommer til at slå den, så kan jeg ikke forestille mig at det er et problem for mig at den er lavet af flamingo. Jeg hælder mest til at sætte en flamingo stuk op, så kan ikke rigtigt se nogle ulemper ved det andet end at man kan komme til at skade det ved slag (eller ild!), men det tror jeg ikke at jeg lige sådan kommer til at gøre.
Annonce
Hurra Hurra, du har lige vundet en gratis fod tur til Sibirien, forplejning er dog ikke indbefatte
Man kan ikke se forskel - hvis det er en ok kvalitet flamingostuk, og den er sat fornuftigt op... (der er så også flere muligheder end dem du har listet op - man kan specialfremstille af 2-komponent modelblok materiale - det bliver suverænt flot... men bruges selvfølgelig kun til specialprojekter..med krav om en helt specific profil/roset )

(hvad kommentaren med Sibirien, har med noget at gøre - det kan jeg desværre ikke forklare dig)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det kan være næsten umuligt at se forskel på den ene eller anden type stuk når de først sidder der og har fået et par lag maling.

Når jeg skrev om stearin lyset, var det også mere for at fortælle dig, om ulempen, og fordi jeg var en tosse

Jeg har flere gange sat PU stuk op, og med et godt resultat... jeg har alle gangene brugt en dertil indkøbt stuklim til fugepistol. Den er nem at arbejde med, bare du husker at få fjernet limen fra uønskede steder inden den tørrer.
Det eneste du skal være opmærksom på, er at finde en stuk der li'som passer til resten af din indretning. Men smag og behag er jo heldigvis forskellig... Nogle kan li' moderen andre vil ha' datteren 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
En ulempe ved flamingostuk er, at det er yderst brandfarligt, og udvikler giftig røg, når det brænder.
Skrevet af Håndværkeren på 21 aug 2014 00:07
Det var da det mest Tumbede spørgsmål at stille


Det var da det mest tumbede svar at give.
De fleste (om ikke alle) valg er en afvejning af fordele og ulemper, så spørgsmålet er da fuldstændig relevant..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også