Stuk: PU, flamingo eller træ?

Hejsa, jeg står og skal vælge en stuk til en gammel lejelighed, men kan ikke helt finde ud af hvilken type stuk der skal vælges. Det bliver en rimeligt 'neutral' stuk ca. 50mmx50mm. Væggene er nok ikke 100 % plane hele vejen gennem rummet, men er er nye gipslofter der er fine og lige.

Hvad er fordele og ulemper mht materialer i mit tilfælde?
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flamingoen er let at arbejde med og kan let tilpasses lidt bulede vægge, det vejer næsten ingen ting og kan limes op med en hvid snedker lim.
Det var da det mest Tumbede spørgsmål at stille
Skrevet af Håndværkeren på 21 aug 2014 00:07
Det var da det mest Tumbede spørgsmål at stille


Det var da det mest Tumbede svar ----Tal pænt.

Ja, du kan godt bruge flamingo:

http://www.mptapeter.dk/files/produkter/Stuk/opsaetning_stuk_polystyren_%28flamingo%29.pdf

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der kan siges for og imod på det hele...
Flamingo er blødt, det kan være en fordel når du skal arbejde med den, men en ulempe hvis den udsættes for slag / stød(børneværelse). Vi havde en flamingo(eller pu) og havde et stearinlys stående på en hylde en 30-40 cm under den... der blev lige pludselig en bule i stukken pgra varmen
Træ er hårdere, og derfor sværere at arbejde med (ikke mindst ved opsætning), men den er ikke så modtagelig for stød og slag.

Så¨det er lidt op til din tålmodighed og temperament hvad du vil gå efter.

Du kunne jo også gå "all in" og få en rigtig gips stuk, udført af en uddøende håndværker      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Skrevet af PinkHenrik på 21 aug 2014 10:52
Du kunne jo også gå "all in" og få en rigtig gips stuk, udført af en uddøende håndværker      
Er der en guldmine i DIN baghave ??


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 21 aug 2014 07:08


Det var da det mest Tumbede svar ----Tal pænt.

Ja, du kan godt bruge flamingo:

http://www.mptapeter.dk/files/produkter/Stuk/opsaetning_stuk_polystyren_%28flamingo%29.pdf


Syntes du det, manden spørger hvad han kan bruge, jeg foreslår flamingoen. Så stiller han spørgsmålet omvendt hvorfor han ikke skulle bruge den. Hvad vil han egentlig. Skal jeg også skifte hans ble
Prøv at læse hele tråden EISOE frem for blot at pille ud.
Skrevet af EISOE på 21 aug 2014 10:58
Er der en guldmine i DIN baghave ??


Er der ikke det i alle baghaver ??? 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Pink Henrik, lad nu bare vær jeg ved jo godt at du har en IQ på mindst 200 og har forstået at sælge varen så du kan leve rimelig resten af dit liv.
Skrevet af Håndværkeren på 21 aug 2014 11:17

Syntes du det, manden spørger hvad han kan bruge, jeg foreslår flamingoen. Så stiller han spørgsmålet omvendt hvorfor han ikke skulle bruge den. Hvad vil han egentlig. Skal jeg også skifte hans ble
Prøv at læse hele tråden EISOE frem for blot at pille ud.
Har skam læst tråden - og det var din attitude jeg angreb, min ven - prøv at holde en pæn tone

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også