Sætningsskade - Ret stor!

Hej alle!

Måske der er nogle herinde der har stået i samme situation, og kan give et råd eller to med på vejen.
Huset er født med fladt tag, men for ca. 7 år siden har huset fået rejst taget - For ca. 1 år siden begyndte revnen at kommer, og herefter er problemet blot blevet værre og værre med tiden. Et firma har set på skaden, men dette firma forlangte 65000 kr. for at se på skaden - Forsikringen siger nej tak, så nu er vi lidt i klemme. 
Hvad kan problemet skyldes? Kan skaden udbedres - Hvordan? Er der nogle der kender til firma, som eventuelt kan se på skaden?
Håber der er nogle herinde der kan hjælpe lidt med problem
et.



Hej alle! Måske der er nogle herinde der har... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
og jeg kan da bidrage med at dit forsikringsselskab næppe dækker skaden med mindre den er pludselig opstået. forsikringerne dækker vist ikke skader af den slags sket over tid :-)

Hej Jonas

 

Jeg er enig med nogle af de øvrige i at det kunne være en god ide at få en byggesagkyndig til at kigge på skaderne i dit fundament.

 

Hvis der er sætningsrevner i dit fundament er det vigtigt at finde ud af sammenhængen og årsagen. Der er stor forskel på løsningen afhængigt af om problemet skyldes spærene, for dyb udgravning ved kloakering, utæt kloak eller sætningsgivende jordlag.

 

Min erfaring er at en geoteknisk boreprøve er en god investering til at klarlægge problemet inden man går i gang med løsningen, samtidig kan man også få en forventning til hvad der vil ske i fremtiden hvis årsagen er sætningsgivende jordlag.

 

Hvis du ønsker hjælp til at komme videre er du meget velkommen til kontakte mig.

 

Vi arbejder med en opgravningsfri løsning til stabilisering af gulve og fundamenter som har sætningsproblemer som hedder Uretek Metoden.

Med Uretek Metoden kan vi uden opgravning og ophugning af gulvet stabilisere de jordlag som er årsag til at fundamentet eller gulvet sætter sig.

 

Hvis du vil vide mere om hvordan stabiliseringen foregår kan du besøge vores hjemmeside på:

www.uretek.dk

eller kontakte mig på tlf. 70 20 33 01 -  min mail: [email protected]
MVH. Kent Steffensen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis