Sætningsskade - Ret stor!

Hej alle!

Måske der er nogle herinde der har stået i samme situation, og kan give et råd eller to med på vejen.
Huset er født med fladt tag, men for ca. 7 år siden har huset fået rejst taget - For ca. 1 år siden begyndte revnen at kommer, og herefter er problemet blot blevet værre og værre med tiden. Et firma har set på skaden, men dette firma forlangte 65000 kr. for at se på skaden - Forsikringen siger nej tak, så nu er vi lidt i klemme. 
Hvad kan problemet skyldes? Kan skaden udbedres - Hvordan? Er der nogle der kender til firma, som eventuelt kan se på skaden?
Håber der er nogle herinde der kan hjælpe lidt med problem
et.



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er enig med dit forsikringsselskab om at 65000kr er en hamper pris bare for at få kigget på det. Det må helt klar kunne gøres billigere. Du kan både hyre en bygningssagkyndig ingeniør og et geofirma til at undersøge jorden uden at komme op på det beløb.

Angående overetagen så må der være nogle papirer og beregninger som du kan få nogen til at kigge efter for at se om der skulle være problemer i det og/eller om det på papiret stemmer overens med virkeligheden

Nu er det ikke noget så simpelt som at der er noget helt galt med det afløb til tagrenden man kan se på billedet?
Hej du må da have papirer på en geoteknisk undersøgelse der er blevet lavet efter du har fået en anden rejsning den gang? der er jo en garanti ind over som deres forsikringsselskab tager.

Det ser ikke for godt ud!!!

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Som jeg læser dit indlæg har du betalt 65.000 kr for at få besigtiget skaden. Er dette rigtigt forstået?
Hvis det er det, så må firmaer da være kommet med en diger rapport om tingene. Hvad siger denne rapport?

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Har der været problemer med din kloak, så kunne det jo være soklen er undermineret, med sætningsskaden til følge.
det tænkte jeg også på, da jeg så på billederne at der vist har været gravet omkring huset.

Jeg ved ikke om der er nogen som har forstand på at se forskel på sætningsskader ved underminering eller overbelast fra tag? ser de anderledes ud og hvordan typisk...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Nu er det svært at se på billederne, men er selve soklen revnet? Det ligner noget der skubber muren udaf forneden. Ville måske være hurtig at sige at valmen på taget ligger forkert tryk på muren, men da den ser værst ud nedefra virker det lidt mærkelig

Flere billeder ville ikke være dårligt

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Skrevet af christiannielsen på 20 aug 2014 06:58
det tænkte jeg også på, da jeg så på billederne at der vist har været gravet omkring huset.

Jeg ved ikke om der er nogen som har forstand på at se forskel på sætningsskader ved underminering eller overbelast fra tag? ser de anderledes ud og hvordan typisk...

Hvis der er en sætningsskade på soklen, må den også være revnet mindst to steder. 

Ud fra billederne ser det faktisk ikke ud til at være tilfældet. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Haj alle!

Jeg er taknemmelig for alle jeres svar -

1. Jeg har ikke betalt 65000 kr. endnu, men et firma mente det ville koste 65000 kr. at få skaden udbedret.
2. Firmaet som har lavet taget, er et dejligt polsk firma, så der er hverken tegninger, beregninger eller firma tilbage.
3. Har selv overvejet om det kunne være kloakken der var utæt ellign.
4. Soklen ser umiddelbart ikke ud til at være revnet, men derimod blot sunket i jorden.

/Jonas
er det en kloakrist der står derhennne midt for muren ca. for så ser det ud som om at den rør der løber fra dit nedløb og hen til det sorte rør er utæt, og har medført en udvaskning af jorden under din sokkel, der er vist ikke andet for end at få det undersøgt for at se om det er det der er problemet,............ men lad nu vær med at grave hele soklen fri på en gang dette kan medføre udskridning eller yderligere nedsænkning, hvis det var mig ville jeg få en proff til at udersøgge dette, dette ser ikke umiddelbart ud til at være gør det selv arbejde, prøv blot at google på "sammenstyrtet hus hadsundvej" og LAD NU VÆRE MED at entrere med flere polske såkaldte håndværkere... for så reder man som man har lagt, en udersøgelse vil nok koste i omegen af 10 - 15000, men det er så sandelig godt givet ud i forhold til et hus der kan risikere at styrte helt sammen og da du er bekendt med skaden vil dit forsikringselskab IKKE dække noget som helst
Hvis soklen ikke er revnet nogen steder så er det nok ikke en sætningsskade. Holder mine penge på valmen, med mindre at i i samme ombæring fik lavet nye gulve indvendigt?...så har jeg flere teorier

Kan simpelthen ikke forstå at man tør få bygget på sit hus udfra kriteriet "billigst"

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis