Strøm fra stikkontakt til aktiv højtaler (lampeudtag)

Det drejer sig om at jeg skal have ført strøm til 2 aktive sonos højtalere fra en stikkontakt/afbryder. Installationskablet føres inde i muren og jeg kan se at jeg har en ledig fase klemme som jeg vil bruge i kontakten.

Problemet er at strømmen kun kan opsættes til den ene højtaler/lampeudtag. Hvordan deler jeg faseledningen og nulledningen, så den kan gå videre fra det første lampeudtag til det andet lampeudtag hvor den anden højtaler skal sidde? Kan jeg føre et installationskabel (brun og blå videre fra en dobbelt samlemuffe og hen til det næste lampeudtag?

På forhånd tak!

Venlig hilsen



Mads
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis fase og nul skal gå videre fra det ene udtag til det andet, kan du vel bare sløjfe videre fra det første. Der er jo klemmer til dette.

I øvrigt bør du ikke benytte lampeudtag til dine Sonos, men i stedet montere en stikkontakt, evt. En uden afbryder, den fylder det samme som et lampeudtag...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

ØH er der ikke noget om at man ikke må lave nye installationer selv, ja jeg spør bare
Tak for jeres svar. Jeg mente nu ikke at det var lovligt at sætte to ledninger i en klemme, for at føre fasen og nul videre til endnu et udtag, til den anden højtaler?



Venlig hilsen



Mads
Hvilken type installationskabel skal benyttes, for at trække strøm videre til de to stikdåser?

Venlig hilsen



Mads
Annonce
øhhh det er vist netop derfor er det ikke lovligt for meningmand at rode med faste installationer som den du vil til at gå i gang med :-), det ved enhver med lidt forstand på el.....
Når du kan finde på at spørge om sådanne ting, skulle du nok kontakte en elinstallatør. For din egen skyld.

230V er ikke at spøge med, jeg har selv set en kollega blive hentet med lægehelikopter efter et uheld...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis