Terrasse ovenpå carport - hvad er den bedste fremgangsmåde og hvad er et rimeligt tilbud?

Hej LDS. Jeg søger info omkring hvad det vil koste, at etablere en terrasse ovenpå en carport. 

Jeg vil gerne bede om et bud der inkluderer arbejdsløn, så kan jeg bedre sammenligne med det tilbud jeg får. 

Der skal være udgang fra en lille udestue. Det er kun en del af carporten der skal være tagterrasse, da der skal være 2,5 m fri til skel.

Der er pt. et ståltag på carporten.
Se billederne her







Jeg har fået to forskellige råd.

En tømrer jeg overvejer at bruge har sagt at der skal tagpap under terrassen, og det hele skal laves om.

Hvor min ven modsat siger, at han blot ville understøtte den nuværende carport, og tilføje stolper ovenpå de nuværende - ca. 10/20 cm over det nuværende ståltag) - og så lægge rem og strøer ud på det dem, og beholde ståltaget under. Altså blot bruge nuværende bærende bjælker, og understøtte i midten og måske ved huset, og evt. udskifte bjælker der er angrebet af råd.

Hvad er den bedste fremgangsmåde - hvad ville i vælge? og hvad vil i skyde på at det kommer til at koste, alt efter materialer selvf.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den "rigtige" løsning er helt sikkert at rive det gamle ned og starte forfra. Det giver en langsigtet og stabil løsning.

Dvs. Betonfundamenter, bjælker og søjler, tagpap og terrasse.

Det er selvfølgelig væsentligt dyrere end blot at bygge på det gamle, men du risikere at gøre taget utæt, det hele gir sig og hele carporten sætter sig. Prøv bare at gå en tur på taget nu, hvordan vil det så være når du tilføjer måske 30 kg/m2 ?

Pris må du få tømreren til at fortælle.

Mvh Simon


Mvh Simon
Bygningsingeniør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis