Behandling af ujævnt gipspladeloft

Mit loft i min nye lejlighed var ikke særlig pænt, så jeg har fjernet det tapet, som sad på gipspladerne. Det var alligevel delvist selv faldet ned. Nu står jeg så tilbage med et "råt" gipspladeloft som fremstår temmelig ujævnt. Ikke så meget i samlingerne, men mere der, hvor tapetttet har siddet ekstra godt fast. Mine tanker går i retning af at beklæde loftet med filt og derefter male det hvidt. Men inden jeg når så langt skal gipspladerne slibes/spartles. Jeg er dog i tvivl om, hvad der er den rigtige måde at gribe det an på. Både i forhold til at spartle og slibe.

Håber at en venlig sjæl vil give et par bevinget ord med.

Mvh

Christian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil bruge filt, skal dit underlag være 100% i orden, for du vil kunne se den mindste bule, kant eller hul igennem filten.
Jeg ville nok vælge at fuldspartle loftet og slibe det helt glat efterfølgende ,selvom det er et hestearbejde  
Alternativt ville være at smide et nyt gips loft op, men det er jo kun hvis det eksisterende er så skævt at du skal hælde alt for meget spartel på. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også