Antal ledere i 16mm rør

Hej LDS'ere,
Jeg har udskiftet en defekt afbryder og måtte i den forbindelse trække den ene leder om, da kablet var slidt i enden. Det var svært fordi der var 5 andre ledere i røret. (Een stikkontakt (2), een afbryder med korrespondence (3) og den defekte afbryder (1))

Er der regler for hvor mange ledere (a 1.5mm2), der må være i er 16mm rør?

Mvh.,
Christian
Hej LDS'ere, Jeg har udskiftet en defekt afbryder... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mfrost, jeg afholder mig helt fra at overtræde DS 60364  afsnit 522.8.1 . Men har du oplysning om grunden for, at der ikke må bruges siliconebaseret glidemiddel? Eller er det en regel på niveau med at spare brændstof ved at slukke baglyset på bilerne, når de kører med kørelys.     

fase
Tænker lidt det er  det samme der er på spil her.... eu harmonisering og min bare R.. , men om man har fundet ud af at silicone skulle nedbryde kabler og ledninger ved det ikke. Eller også er delbare nogle lobbyister der har fået gennemtrumfet noget for at nogle firmaer kan sælges d’ers produkter til skyhøje priser prøv at google kabelglidemiddel uden silicone så bliver du noget overrasket over hvad man kan finde på at tage for en meget lille tube...og indrømmet jeg bruger da stadig glidemiddel med silicone en gang imellem. Koster kun en brøkdel af den uden.men helt lovlig nej desværre ikke

Man kunne meget nemt få den tanke, at en eller anden har fundet noget mistænkeligt i siliconen og produceret noget andet til en for producenten passende pris. Du mangler to bodstaver i min bare R.. , kan man tænke sig,at du mener den nederste det af ryggen?   .

fase
Nu er det jo sådan med mange ting, at de ikke skal overdrives. Heller ikke paragraf rytteri. Og ja skal jeg have nummer 7 ledning i så har jeg da brugt shampoo opvaskemiddel eller almindelig vand. Det er da ikke sikkert det er mig der skal trække dem ud igen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det har du fuldstændig ret i, og i første omgang gælder det om at få ledningerne i. Du skal lige regne med, at det i dag ikke er lovligt at bruge sund fornuft. Der skal være regler for alt, pindet ud i yderste led.

fase
Annonce
Jeg skrev:
1. Nu er det jo sådan med mange ting, at de ikke skal overdrives. Heller ikke paragraf rytteri
2.Hvis ikke andet gælder så gå til pkt. 1
Men hvorom alting er så er det vist sengetid, vi bliver lidt vrøvlede her tråden som er fuldstændig hacket.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja til begge dele.  

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis