Sælge hus istandsat eller som det er?

Hej alle

Vi overvejer at sælge vores gamle bungalow fra 1936. Vi har ikke fået det store gjort ved huset siden 2006, hvor vi flyttede ind. Vi har opsparet en del penge til istandsættelse, men overvejer om det kan betale sig at bruge pengene på det, eller om vi bare skal sælge med tab. I kender selvfølgelig ikke huset, men er der en tommelfingerregel om dette. Jeg mener, hvis vi bruger fx kr. 300.000 på huset, og tjener 300.000 mere, kan det jo være ligemeget. På forhånd tak for input
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Ryd op, gør rent og lad generelt være med at gøre noget, der koster penge, medmindre
noget er helt forkert.
Man ved aldrig hvad de nye ejere forestiller sig at lave  - lave om.

mvh

 varmetossen

Tak for svar, Klaus

Det er egentlig også det jeg tænker.

Der skal nyt tag på (og flere andre ting), men det ved den nye ejer jo når han køber. Så med mindre man kan tjene flere penge på en investering, end den har kostet, er man jo lige vidt.
Hej.
Som markedet er nu får du det ikke hjem ved at lave køkken eller bad, som de fleste kommer
i tanke om.
Så er det nemmere at snakke om de penge i prisen.
Og så lige: Bag et brød i ovnen til fremvisningen

mvh

 varmetossen

Ryd op og smid ud. Skab evt. mere "luft" med en reduceret møblering.

Sørg for at lysne hvor det er muligt. At give en omgang hvid maling koster ikke alverden.

Det er sjældent man får investeringen igen fra køkken og bad. Det er jo ikke sikkert du har samme smag som køberen.

Træd ikke på mine ledninger :o)
ryd op så køber kan overskue mulighederne og er der mørkt i nogle rum, så mal hvidt. Hvis der er nogle løse ender, så få dem fixet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Tænk på hvad du selv lægger vægt på når du skal se et hus.

Er det farven på væggen? eller er det hvor store rummene er? er det badeværelset, eller køkken? haven? taget? eller noget helt andet.

For mig handler det mest om rummenes fordeling (foruden den generelle tilstand af huset), op i popo'en med farven på væggen, der skal alligevel altid males, for det skulle være mærkeligt om der skal hænges billeder op på alle søm der sidder i væggene fra den sidste ejer 

-Nogen kan li' hvide fliser på wc'et, og andre ser dem som et levn fra gamle dage, eller som min svigermor siger: Det ligner et slagteri !

 På latin hedder det:  De gustibus non est disputandum (Smag kan ikke diskuteres).

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
mht at male, så er det ikke for at formode at indflytter vil have det hvidt, men fordi de formentlig ikke lige bryder sig om den eksisterende orange farve væggene er malet med og de grønne paneler

altså kort sagt, mal i uni-farver, for at få huset nemmere solgt og ikke for at gøre køber en tjeneste ved at male for dem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af christiannielsen på 18 aug 2014 18:09
mht at male, så er det ikke for at formode at indflytter vil have det hvidt, men fordi de formentlig ikke lige bryder sig om den eksisterende orange farve væggene er malet med og de grønne paneler

altså kort sagt, mal i uni-farver, for at få huset nemmere solgt og ikke for at gøre køber en tjeneste ved at male for dem.


jo jo nemmere solgt, men jeg er stadig ikke sikker på at det virker.

Det kan godt være der findes folk der ikke kan købe et hus fordi der står en grim sofa (selvom den ikke følger med i handlen)eller at farven på væggen er forkert, men de vil så heller ikke købe hvis der ikke er de "rigtige" køkkenlåger, eller den "rigtige" måtte foran hoveddøren.

Man kan selvfølgelig lave det så pænt og mainstream (almindelig oprydning og rengøring) at flest mulige syntes om huset, det er sådan set fornuftigt nok, men at begynde at gøre en hel masse, er efter min mening spild af tid og penge, for du kan alligevel ikke regne ud hvad eventuelle købere ser af "fejl"  i huset.

Når alt kommer til alt, så handler det om følelser... har man en god mavefornemmelse når man kommer ind eller ej.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej igen.

Og tak for alle svar. Vi er rykket lidt tættere på et salg af huset, men nu melder spørgsmålet sig; hvilken ejendomsmægler? Dette er vores første hussalg, så vi har ingen tidligere erfaringer. På boligsiden.dk kan man finde tal og statistik på diverse mæglere i området, men hvad skal man vægte højst? Lav liggetid, høj kvadratmeterpris, solgte boliger, kundetilfredshed eller andet? Vi bor i 8200 Århus N.

http://www.boligsiden.dk/vismaegler...f379534c09

På forhånd tak

Jeg tror ikke den gængse lavdetselv'er er særlig representativ for hvordan et hus skal se ud når det købes. Vi her inde, er jo alle nogen der kan finde ud af at lave noget selv, i et større eller mindre omfang. Så at sige at maling sikkert ikke gør det store, er at skyde helt vide siden af efter min mening. Jeg ahr hjulpet flere venner med at købe, og kigge hus. Og hvis du har set et par af de programmer så som i hus til halsen. Vil du hurtigt kunne se at det at sminke huset godt op før et salg er vigtigt.
Det kan godt være du ikke tjener direkte på det. men så får du det måske solgt hurtigere, eller kan slippe med et mindre afslag. Men tag ned og snak med nogle forskellige mæglere, og hør hvad de kan anbefale, både mht til at sminke huset lidt op til et salg, og hvad de skal have af pris, og hvilke ydelser du får for pengenen.
Tror i bund og grund ikke at der er den store forskel på de forskellige mæglere, så vælg den du synes godt om.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også